Én, a Vodafone és az egyoldalú szerződésmódosítás
| 2009.08.12. 12:24
Egy éve fizettem elő a Vodafone korlátlan internet-csomagjára (igen, ki van emelve, azon van a hangsúly). A szerződésben az állt, hogy bármennyit netezhetek, nincs lassítás, plusz költség, stb. csak ne torrentezzek, ne használjak fájlcserélőket. (Ez minősült extrém használatnak).
Nem is használtam, használom azt máshol eleget, a mobilnet ne arra van. Néhány hónapig fasza volt minden, dicsértem a netet és a Vodafone-t minden ismerősnek, még ajánlgattam is. November környékén jött a pofon, a Vodafone egyoldalúan módosította a szerződést, erről néhány hazai lapban tájékoztatta az ügyfeleket. Önmagában ez a tájékoztatás is nagy pofátlanság, mert miért kellene nekem pont azt a kép lapot olvasnom? Máskor minden szarért fel tudnak hívni, amikor nem is kérem, 10-nap alatt kényelmesen fel tudták volna hívni az összes internetes ügyfeleiket, de ennyi gerincük sem volt.
A szerződésmódosítás csökkentéssel járt. Ha átlépem az 5 gigát 128 kb/s a letöltés (papíron), viszont torrentezhetek. Éljen! Torrentezzenek ők 10-20 kb/s letöltési sebességgel, én amúgy sem használom, így meg főleg. Arról volt szó, hogy a lassítás a hálózati terheltségtől függ, tehát inkább csak csúcsidőben. Ez sem igaz, mert ahogy átlépem az 5 gigát, belassul a net. Hiába használom hajnalban vagy éjszaka, akkor is ugyan olyan lassú.
Az 5 gigát egyébként könnyű átlépni. Online rádió, videó nézegetés, kép, videó letöltés, és meg is van. 12-15 giga forgalmam is volt, természetesen fájlcsere nélkül.
Természetesen jeleztem az ügyfélszolgálatnak, hogy nekem ez így nem kell, dugják be a modemet oda, ahol nekik kényelmes, ez nem az, amiért én előfizettem. Felhívott egy csávó majdnem síró hangon, hogy maradjak, jó lesz ez nekem, próbáljam ki, legalább csak egy hónapot. (Igen, a hűségidőtől eltekintettek, egyedi elbírálás alapján /nem akartak ilyen posztokat:)/). Belementem, hogy a következő számlazárásig még nem mondom fel a szerződést, de január 5-én felhív, és megbeszéljük mi legyen. (rögzítve lett a beszélgetés, vissza lehet keresni).
Természetesen nem hívott. Én meg belefáradtam, így megmaradt a szerződés. Az elmúlt hónapokban hó vége felé (20-a után) szinte használhatatlan. számlazárásig (ami 5-e körül van), így van max 10 boldog napom, amikor rendesen netezhetek. 20 évet fejlődtünk vissza körülbelül, mert ennél még a betárcsázós internet is gyorsabb volt. Egy hangfájt a Bumeráng weblapjáról 5 kb/s-el töltök (máshol, madzagos nettel 700 kb/s), egy YouTube videót nem tudok letölteni, megnézni, a weblapok betöltésére perceket kell várni, MSN-en nem tudok webamerázni mert áll a kép folyamatosan, és Online rádiót sem tudok hallgatni, mert akad, amint elkezdek mást csinálni.
Azt kérditek hátrányosan érintett-e az egyoldalú szerződésmódosítás? Igen, nagyonis. A Vodafone pofátlan, gerinctelen lépései pedig felidegesítenek. Lejár az egy év, és úgy felmondom a szerződést mint a picsa. A másik két szolgáltatónak, ahogy láttam, vannak korlátlan csomagjai, bepróbálkozom majd náluk. A mobil-előfizetéseket egyelőre csak azért nem mondom fel, mert azon a téren nincs sok bajom a céggel.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.12. 12:53:17
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.12. 12:55:53
Mondjuk olcsóbb, ha a modemből kiveszed a Sim-kártyát és beleteszed a telefonba és úgy netezel. Én is azt szoktam, ugyan úgy forgalomnak számít.
Tényleg, én miattad rendeltem meg a mobilnetet, a tiéd használtam először, neked is ilyen van. Nem szívsz vele?
otirt 2009.08.12. 13:26:04
A te helyedben nem a nagyokban gondolkodnék, hanem kisebb szolgáltatót keresnék. Egész jók a kondícióik, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a szolgáltatásuk folyamatosan bővül. A hátrányt talán a belépéskori nagyobb összeg jelenti. Ezzel szemben ott a korlátlan valóban korlátlant jelent, tehát a szolgáltatás nem forgalomfüggő. A kérdés már csak az, hogy mennyire kell a mobilitás.
Személy szerint nincsenek rossz tapasztalataim a mikrohullámú szolgáltatókkal kapcsolatban. Bár a szolgáltatásukat a magaslégköri elektromos viharok zavarhatják.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.12. 13:30:14
Én ?agyarországon csak ezt a 3 mobil(internet) szolgáltatót ismerem: Vodafone, Pannon, T-Mobile. Ki szolgáltat még mobilnetet rajtuk kívül?
msebabe 2009.08.12. 13:30:44
Azután még 2-szer cserélték a vista kompatibilis modemet...mivel az úgy tűnt mégsem vista kompatibilis hiába irták róla azt.
És olyan helyeken ahol a t-mobilos mobil netünknek van térereje a vodásnak már régen nincs.
Mióta a t-mobilenál is van korlátlan net, átléptünk abba a csomagba és szerintem teljesen jó. :)
andrazs 2009.08.12. 14:21:16
blarke 2009.08.12. 14:40:01
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.12. 17:22:57
@otirt: Mikrohullámú szolgáltató alatt a wifis cégeket érted? Mert az azért elég helyhez kötött, Misi meg vonaton, utcán, mindenhol netezik, mert függő. :)))
Mozvez 2009.08.12. 20:29:32
A hatóságoka -NHH és FVH- egymásra mutogatott. Nevetséges.
Tudod mi a vicces? Havonta küldik az újségjukat, abban nem írták vagy mellé egy levélben, mert hogy az sokba kerül.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.12. 21:06:17
A baj az, hogy azóta megint változott valami, mert az akkori állapottal meg voltam elégedve, nem éreztem sok változást. Kinézem belőlük, hogy a próbaidőszak alatt direkt nem lassítottak, hogy ne mondjam fel, és tartották ezt az állapotot még pár hónapig, amíg elfelejtem ezt az egészet. A blog címőrél intézem a magánlevelezéseket is, az is lehet, hogy ismernek. Ez lehet a válasz az "egyedi elbírálásra" is.
Megtaláltam az akkori levelet, ma írtam is nekik, hogy oké, hogy elvileg van még 1 év szerződés szerint, de (és akkor idézek)
"Tekintettel arra, hogy a megváltozott feltételekkel a 703156667-es hívószámú előfizetését szeretné felbontani, egyedi elbírálás alapján lehetőséget biztosítunk Önnek arra, hogy a tarifahűség és a szerződésbontási díj megfizetése nélkül tudja ezt megtenni."
-E szerint elállnék a szerződésről. Egyébként 1 év árgaranciát ígértek, az 5 gigás módosítással és az áremeléssel (áfa miatt) kétszer megszegték a szerződést, függetlenül attól, mint machinálnak a háttérben.
siófoki35 2009.08.12. 23:33:57
Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2009.08.13. 00:00:37
otirt 2009.08.13. 12:23:46
Azt hittem a normál internettel van problémád, ezek szerint valmit félreértettem, nem kicsit, nagyon.
Azgardia 2009.08.14. 21:18:35
Öti 2009.08.18. 13:05:07
Bubbles 2009.08.29. 14:03:24
Erről a 10szeresére emelt forgalmi díjról a vodafonnál nem tud vki vmit részletesebben? Illetve, hogy lehet e ez ellen tenni vmit, vagyis a meglepetésszerűen kiérkező horror összegű telefonszámla ellen. A barátom járt most így, szegényem puffogott, de befizette, én meg levegőt sem nagyon kaptam a felháborodástól. Ezt tényleg így megtehetik?