Én, a Vodafone és az egyoldalú szerződésmódosítás

| 2009.08.12. 12:24

Egy éve fizettem elő a Vodafone korlátlan internet-csomagjára (igen, ki van emelve, azon van a hangsúly). A szerződésben az állt, hogy bármennyit netezhetek, nincs lassítás, plusz költség, stb. csak ne torrentezzek, ne használjak fájlcserélőket. (Ez minősült extrém használatnak).

Nem is használtam, használom azt máshol eleget, a mobilnet ne arra van. Néhány hónapig fasza volt minden, dicsértem a netet és a Vodafone-t minden ismerősnek, még ajánlgattam is. November környékén jött a pofon, a Vodafone egyoldalúan módosította a szerződést, erről néhány hazai lapban tájékoztatta az ügyfeleket. Önmagában ez a tájékoztatás is nagy pofátlanság, mert miért kellene nekem pont azt a kép lapot olvasnom? Máskor minden szarért fel tudnak hívni, amikor nem is kérem, 10-nap alatt kényelmesen fel tudták volna hívni az összes internetes ügyfeleiket, de ennyi gerincük sem volt.

A szerződésmódosítás csökkentéssel járt. Ha átlépem az 5 gigát 128 kb/s a letöltés (papíron), viszont torrentezhetek. Éljen! Torrentezzenek ők 10-20 kb/s letöltési sebességgel, én amúgy sem használom, így meg főleg. Arról volt szó, hogy a lassítás a hálózati terheltségtől függ, tehát inkább csak csúcsidőben. Ez sem igaz, mert ahogy átlépem az 5 gigát, belassul a net. Hiába használom hajnalban vagy éjszaka, akkor is ugyan olyan lassú.

Az 5 gigát egyébként könnyű átlépni. Online rádió, videó nézegetés, kép, videó letöltés, és meg is van. 12-15 giga forgalmam is volt, természetesen fájlcsere nélkül.

Természetesen jeleztem az ügyfélszolgálatnak, hogy nekem ez így nem kell, dugják be a modemet oda, ahol nekik kényelmes, ez nem az, amiért én előfizettem. Felhívott egy csávó majdnem síró hangon, hogy maradjak, jó lesz ez nekem, próbáljam ki, legalább csak egy hónapot. (Igen, a hűségidőtől eltekintettek, egyedi elbírálás alapján /nem akartak ilyen posztokat:)/). Belementem, hogy a következő számlazárásig még nem mondom fel a szerződést, de január 5-én felhív, és megbeszéljük mi legyen. (rögzítve lett a beszélgetés, vissza lehet keresni).

Természetesen nem hívott. Én meg belefáradtam, így megmaradt a szerződés. Az elmúlt hónapokban hó vége felé (20-a után) szinte használhatatlan. számlazárásig (ami 5-e körül van), így van max 10 boldog napom, amikor rendesen netezhetek. 20 évet fejlődtünk vissza körülbelül, mert ennél még a betárcsázós internet is gyorsabb volt. Egy hangfájt a Bumeráng weblapjáról 5 kb/s-el töltök (máshol, madzagos nettel 700 kb/s), egy YouTube videót nem tudok letölteni, megnézni, a weblapok betöltésére perceket kell várni, MSN-en nem tudok webamerázni mert áll a kép folyamatosan, és Online rádiót sem tudok hallgatni, mert akad, amint elkezdek mást csinálni.

Azt kérditek hátrányosan érintett-e az egyoldalú szerződésmódosítás? Igen, nagyonis. A Vodafone pofátlan, gerinctelen lépései pedig felidegesítenek. Lejár az egy év, és úgy felmondom a szerződést mint a picsa. A másik két szolgáltatónak, ahogy láttam, vannak korlátlan csomagjai, bepróbálkozom majd náluk. A mobil-előfizetéseket egyelőre csak azért nem mondom fel, mert azon a téren nincs sok bajom a céggel.

A bejegyzés trackback címe:

https://galm.blog.hu/api/trackback/id/tr191304886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.12. 12:53:17

Nekem meg az USB-s kütyüvel használt mobilnet mellett a telefonomra volt megrendelve az előfizetés nélküli (talán Start csomag) net, hogy rá tudjak nézni néha a blogra, emaileket megnézni, stb. Egyszercsak felemelték a forgalmi díjat a tízszeresére, persze ezt is jól meghirdették a honlapjuk egy eldugott zugában meg két országos napilapban. Ezeket meg mint tudjuk, mindenki napi rendszerességgel böngészi az utolsó betűig. Úgyhogy sikerült az ezerakármennyis számla helyett tizensokezreset csinálni. A nagy részét sikerült jóváíratni egy volt call centeres kolléga segítségével, aki tudta, hogy kinek mit milyen hangnemben kell mondani hozzá. Pedig korábban tényleg soha nem volt velük problémám. Az ilyen húzásokért azért a kurva anyját annak, aki kitalálja.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.12. 12:55:53

@SilentSound:

Mondjuk olcsóbb, ha a modemből kiveszed a Sim-kártyát és beleteszed a telefonba és úgy netezel. Én is azt szoktam, ugyan úgy forgalomnak számít.

Tényleg, én miattad rendeltem meg a mobilnetet, a tiéd használtam először, neked is ilyen van. Nem szívsz vele?

otirt 2009.08.12. 13:26:04

@BKV figyelő:

A te helyedben nem a nagyokban gondolkodnék, hanem kisebb szolgáltatót keresnék. Egész jók a kondícióik, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a szolgáltatásuk folyamatosan bővül. A hátrányt talán a belépéskori nagyobb összeg jelenti. Ezzel szemben ott a korlátlan valóban korlátlant jelent, tehát a szolgáltatás nem forgalomfüggő. A kérdés már csak az, hogy mennyire kell a mobilitás.

Személy szerint nincsenek rossz tapasztalataim a mikrohullámú szolgáltatókkal kapcsolatban. Bár a szolgáltatásukat a magaslégköri elektromos viharok zavarhatják.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.12. 13:30:14

@otirt:

Én ?agyarországon csak ezt a 3 mobil(internet) szolgáltatót ismerem: Vodafone, Pannon, T-Mobile. Ki szolgáltat még mobilnetet rajtuk kívül?

msebabe 2009.08.12. 13:30:44

Nekünk csak bajunk volt a vodás mobil nettel. 2-szer javították szoftver cserével, mivel 50 perces periodusonként automatikusan bontotta a kapcsolatot, és nem volt hajlandó csatlakozni újra. Csak modem ki-be (jobb esetben) illetve laptop ki-be.
Azután még 2-szer cserélték a vista kompatibilis modemet...mivel az úgy tűnt mégsem vista kompatibilis hiába irták róla azt.
És olyan helyeken ahol a t-mobilos mobil netünknek van térereje a vodásnak már régen nincs.
Mióta a t-mobilenál is van korlátlan net, átléptünk abba a csomagba és szerintem teljesen jó. :)

andrazs 2009.08.12. 14:21:16

Írj az ügyfélszolgálatnak, linkeld a postot, és kérdezd meg, hogy kellett-e az nekik, hogy az egyik legolvasottabb blog címlapján a "szopat" és a "vodafone" szavak egy mondatban szerepeljenek. :)

blarke 2009.08.12. 14:40:01

csak engem idegesít, hogy nem tudom, hogy hol beszélsz kb-ről és hol kB-ről?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.12. 17:22:57

@BKV figyelő: Pont azért volt a forgalmi díjas net a telefonomra, mert azt csak ritkán használom, ha épp nincs nálam notebook. Sim kártyát cserélgetni meg nem akarok, macerás is, meg félek, hogy egyszer vagy eltöröm azt a vékony kis műanyag tartót a telefonban, vagy lelazul előbb-utóbb a hátulja.

@otirt: Mikrohullámú szolgáltató alatt a wifis cégeket érted? Mert az azért elég helyhez kötött, Misi meg vonaton, utcán, mindenhol netezik, mert függő. :)))

Mozvez 2009.08.12. 20:29:32

@BKV figyelő: Korábban valamelyik itteni postodra irtam ezt:). Akkor kinevettél. Utánna jártam a dolgoknak: Jogosan módositott, mert két napi lapban megjelent és az interneten is irta...
A hatóságoka -NHH és FVH- egymásra mutogatott. Nevetséges.
Tudod mi a vicces? Havonta küldik az újségjukat, abban nem írták vagy mellé egy levélben, mert hogy az sokba kerül.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.12. 21:06:17

@Mozvez:

A baj az, hogy azóta megint változott valami, mert az akkori állapottal meg voltam elégedve, nem éreztem sok változást. Kinézem belőlük, hogy a próbaidőszak alatt direkt nem lassítottak, hogy ne mondjam fel, és tartották ezt az állapotot még pár hónapig, amíg elfelejtem ezt az egészet. A blog címőrél intézem a magánlevelezéseket is, az is lehet, hogy ismernek. Ez lehet a válasz az "egyedi elbírálásra" is.

Megtaláltam az akkori levelet, ma írtam is nekik, hogy oké, hogy elvileg van még 1 év szerződés szerint, de (és akkor idézek)

"Tekintettel arra, hogy a megváltozott feltételekkel a 703156667-es hívószámú előfizetését szeretné felbontani, egyedi elbírálás alapján lehetőséget biztosítunk Önnek arra, hogy a tarifahűség és a szerződésbontási díj megfizetése nélkül tudja ezt megtenni."

-E szerint elállnék a szerződésről. Egyébként 1 év árgaranciát ígértek, az 5 gigás módosítással és az áremeléssel (áfa miatt) kétszer megszegték a szerződést, függetlenül attól, mint machinálnak a háttérben.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.12. 21:18:10

@andrazs:

Ezek szerint nekik ez így jó, pedig tavaly fogyasztóvédelemmel és Homárral is fenyegettem. Akkor egy kicsit megnyíltak. :)

@blarke:

Aki tudja mi a különbség a kettő között az tudja, hogy az aktuális mondatban éppen melyik szerepel.

siófoki35 2009.08.12. 23:33:57

Piliscabán alig működik a t-mobile mobilinternet. Szenvedek vele sokat :-(

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2009.08.13. 00:00:37

Hát igen, sajnos egy multi mindent megtehet. Én most a pannonál vagyk, kb 1 hónapja, kb. napi 400-500 megát tudok használni az Éjjel-Nappal csomagukkal, hogy ne legyen korlátozás. Mondanom se kell, hogy Youtube-ot nem szabad néznem, és torrentet se szabad elindítani. Az ügyintéző azt mondta, hogy elvileg egy órányi teljes letöltés után korlátoznak.

otirt 2009.08.13. 12:23:46

@BKV figyelő:

Azt hittem a normál internettel van problémád, ezek szerint valmit félreértettem, nem kicsit, nagyon.

otirt 2009.08.13. 12:35:23

OFF
Na az írásom már megint a régi :))) "-valamit-"

Azgardia 2009.08.14. 21:18:35

Ha jót akarsz Pannon netet nem akarsz. Ha már ebből a 3-ból lehet választani, akkor inkább T. (belső infó alapján mondom, szerencsére már nem tehetnek semmit amiért szidom őket, nem ott dolgozom) :)

Bubbles 2009.08.29. 14:03:24

@SilentSound:
Erről a 10szeresére emelt forgalmi díjról a vodafonnál nem tud vki vmit részletesebben? Illetve, hogy lehet e ez ellen tenni vmit, vagyis a meglepetésszerűen kiérkező horror összegű telefonszámla ellen. A barátom járt most így, szegényem puffogott, de befizette, én meg levegőt sem nagyon kaptam a felháborodástól. Ezt tényleg így megtehetik?

kenshikun 2009.09.04. 12:44:41

Figyelő: Nekem Pannon éjjel-nappal van, semmi torrent, semmi dc, semmi irc... 5-10 giga körül minden hónapban lekorlátoznak használhatatlanra (de legalább addig jól működik), mint mondtad ez elég könnyen összejön.

mldrv 2009.09.05. 18:38:32

Azgardia-val csak egyet tudok érteni, pannon engem mindig csak átvágott... vagy csak simán szar volt a térerő :) tmobile-lal nincs tapasztalatom, mert ők voltak mindig a legdrágábbak mobilnetben. azért egy kis térerő-összehasonlítás nemrég balatonon: vodafone HSDPA, tmobile EDGE :) szóval vodafone internet nekem teljesen bejön 2004 óta ;) igaz nem is tudnak lehúzni, mert kártyás vagyok. szóval én a korlátlan izéjüket sem próbáltam ki, de 128kb/s simán gyorsabb, mint régen a modemes volt :) nehogy már azt gondold, hogy azzal tudnál msn webcamezni....

mldrv 2009.09.05. 18:40:40

(persze az egyoldalú módosítás szemétség, de ez nemcsak a vodafone-ra jellemző)
süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása