Így ne főzz 'könyvből: Életem első borsófőzeléke

| 2009.08.09. 00:00

Vagyis levese, de később besűrűsödött. Tudok főzni, bonyolultabb kajákat is hiba nélkül megcsinálok, és mégis... 10 perces receptek közül válogattam a neten, amikor eszembe jutott a menzás borsófőzelék. Nem is gondolkodtam tovább, kerestem hozzávaló receptet, elmentem bevásárolni, fizettem ~600 forintot mindenért.

Kellett hozzá borsó (milyen meglepő), legtöbb helyen az üvegest ajánlják. Ezt bele kell önteni a fazékba, rá egy nagyonkevés víz, hagyni kell melegedni. Addig készül a szokásos rántás, margarinból, lisztből, pirospaprikából, petrezselyemből és egy kisdobozos tejszínből. Megszokás helyett a receptet követtem, és a vajból, lisztből valamint a tejszínből olyan kellemes illatú és ízű csomós tésztát alkottam, ami minden volt, csak nem rántás. Pedig a receptet követtem, az ott leírt mennyiséget tettem bele, abban a sorrendben és úgy, ahogy le volt írva.

Még jó, hogy tejszínből csak egyet vettem és az volt a legdrágább, mehetett a kukába, onnantól nem is foglalkoztam a recepttel, csináltam tovább megszokásból.

Ez is példa arra, hogy hiába tud főzni az ember, egy ilyen egyszerű „egy rántásból álló” kaját is el lehet rontani ha egy szarul leírt receptet követ. Írok majd egy könnyű sütireceptet a jövőhéten, próbáljátok ki. Addig legyen itt egy témába vágó képregény a napirajzról:


 

A bejegyzés trackback címe:

https://galm.blog.hu/api/trackback/id/tr941297506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Metál -e a bimetál? 2009.08.10. 19:24:28

fotoshop.
na, innen is kitiltasz?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.12. 12:55:59

A főzelékfalóban elég jó borsófőzeléket csinálnak, másfajtát meg még nem ettem ott, mert a többit csak akkor vagyok hajlandó megenni, ha a menyasszonyom nagymamája csinálja. Lehet, hogy rak bele valami titkos összetevőt. ;D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.12. 13:00:38

@SilentSound:

Pedig ott még a finomfőzelék is jó. Ehettem volna ott is, csak gondoltam minek? Ha ugyan abból a pénzből 10x annyit is meg tudok csinálni:D
süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása