Amit a MÁV-figyelőről tudni érdemes

| 2009.03.14. 19:44

A blogom olvasói bizonyára észrevették, hogy a Megint Állunk Vazze blog szerkesztéséből csütörtökön kiléptem. Ez nem tervezett kilépés volt, egy rosszul sikerült, és rosszul kommunikált fejlesztés. Mivel azóta lopással is meg lettem vádolva, és a Vazze blogon kicsit egyoldalúan lett leírva ez az egész, ezért úgy érzem a saját blogomon illik leírni mindent a bloggcseréről és a kilépésről elejétől a végéig.

Tavaly októberben mint társszerkesztő (adminisztrátor) helyet kaptam a Megint Állunk Vazze blogon.  A szerkesztés átvétele előtt már hónapokkal jeleztem a kollégának, hogy szeretnék egyszer egy nagy figyelő blogot, ami csak a közlekedéssel foglalkozik, és a szakmában a legnagyobb, legolvasottabb ilyen portál. Jeleztem neki, hogy az ő blogjára is igényt tartok, mert láttam, nem csinálja már akkora lelkesedéssel, mint az elején.

A blog „átvételekor”  a szerkesztő azt mondta, szabad kezet ad nekem, csináljam a blogot. Részletekről nem beszéltünk. Azért volt szükség rám, mint szerkesztőre, mert a kolléga elhanyagolta a blogot, volt olyan hét, hogy egy bejegyzést sem tett ki. Ezt az elfoglaltságával indokolta, ami teljesen érthető.

Én lelkiismeretesen folytattam azt a blogot, ami ő elkezdett. Szépen tettem ki a bejegyzéseket (több, mint 90-et). Nem is nagyon beszéltünk a fél év alatt, az utóbbi 3 hónapban egy szót nem váltottunk. Csináltam a blogját, ő is kitett 3-4 bejegyzést még a sztrájk alatt.

Csütörtökön jött az ötlet, hogy mivel a blog gazdája látszólag már nem érdeklődik a blog után, csinálunk belőle MÁV-figyelőt, ami mint a BKV-figyelő aloldala fog működni. Ezt azért szerettem volna, hogy ismert legyen a blog, többen olvassák, és a már befutott név alatt (figyelő) komolyabban is vegyék. A névválasztást azért is tartottam fontosnak, mert a blogot az előző neve miatt, nem igazán vették komolyan.

Itt követtem el hibát, mert a név és a domain csere előtt nem kértem ki az előző szerkesztő véleményét erről, nem kértem rá engedélyt. Úgy tekintettem a blogra, mintha az enyém lenne, pedig nem az volt, az előző tulaj terméke, övé a szerzői jog. (Ezért többször elnézést kértem).

Tehát a Domain csere megtörtént. (Erre mondták sokan, hogy elloptam a blogot), pedig erről szó sem volt, hisz a régi szerkesztő is ugyan olyan jogokkal rendelkezett volna az új blogon, mint a régin, ha a meghívót elfogadja.

Kaptam is a leveleket, hogy azonnal állítsam vissza a blogot az eredeti állapotába, mert az az övé, és nem szóltam neki egy ilyen nagy döntés előtt, és egyébkéntis a blog neve már be van járatva. Ezek után kerestem meg a blog.hu szerkesztőit mégegyszer, és kértem, hogy tegyék vissza a Vazze blogra azokat a bejegyzéseket, amik oda valók, de a MÁV-figyelőre én igényt tartok, az elkészített dizájntól kezdve mindenig. Az a megoldás született, hogy a MÁV-figyelőn maradnak az utóbbi fél évben a Vazze blogra kitett bejegyzéseim, az eredeti blogon pedig az eredeti szerző bejegyzései. Ez a szétválasztás a blog.hu ígérete szerint hétfőre készül el.

Így lett MÁV-figyelő és Megint Állunk Vazze blog külön. Megjelent egy olyan infó is, hogy én azért tartottam meg a figyelőt, hogy versenyezzek, megmutassam, hogy én vagyok a jobb. Ez egyáltalán nem igaz, hisz mint mondtam, azért döntöttem a saját MÁV blog mellett, hogy azok az olvasók, akik eddig engem olvastak, és az én stílusomra voltak kíváncsiak, azok ezek után is olvashassanak. Én nem kívánok versenyezni, mindenki maga dönti el, melyik blogot olvassa.

Mindkét blog az utasokért van, az utasokat helyezi előtérbe, és azért dolgozik, hogy a szolgáltatást igénybevevőknek egy kicsit jobb legyen. Én legalábbis ezért dolgozok a BKV-figyelőn már két éve, és ezért dolgoztam a MÁV blogon, már fél éve.

Az utóbbi napok statisztikái azt mutatják, hogy amit terveztem, az sikeres lett volna, hisz a MÁV blog látogatottsága rég nem volt akkora, mint pénteken, és a hétvégén a MÁV-figyelőé, amikor már a két blog külön címen ment. Márpedig az átalakítás célja az volt, hogy a blog ismertebb legyen, és több állandó olvasónk legyen, méghozzá azért, mert több utast el szeretnék érni a blogjaimmal, akik bármikor megkereshetnek engem panaszaikkal. Egy nagy bloggal sokkal könnyebben nyomást lehet gyakorolni arra a cégre, akiről a blog szól, és ez az utasokra tekintve csak jó lehet. Ez a cél megmaradt, csak nem a Megint Állunk Vazze bloggal csinálom ezt, hanem az új MÁV-figyelővel.

Összességében sajnálom, hogy ez lett a vége a dolognak, végül is nem haraggal váltunk el, de már nem dolgozunk együtt. Ki-ki a saját útján, a saját olvasótáborának ír blogot.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://galm.blog.hu/api/trackback/id/tr701002331

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2009.03.14. 20:34:45

Szóval ez áll a színfalak mögött. Azért én sok sikert kívánok neked:)

Spody 2009.03.15. 04:50:20

Köszi a magyarázatot. Szerintem a Megint Állunk Vazze cím zseniális volt, de érthető a te verziód is, sőt. Nem kell hozzá nagy jóstehetség, hogy lássa az ember, melyik blog fog szárnyalni ezek után. Sok sikert a blogokhoz, fantasztikus munkát végzel velük.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.03.15. 12:18:46

Szia Misi,

Annyit tennék hozzá a történtekhez:
Amikor átadtam a szerkesztési jogot, leszögeztem, hogy később visszatérek, és minden nagyobb horderejű döntést csak az én engedélyemmel hozhatsz meg. Erről a döntésről nem tájékoztattál. Sőt ha jól emlékszem még anno az email cím váltásról is csak utólag szóltál. Én csütörtökön este láttam meg nyolc körül és azonnal írtam Neked, Te kb másfél órával ezután küldtél meghívót, miután mág írtam az indexes srácoknak is. Azt ne felejtsük, hogy igenis készültem foglalkozni a bloggal, hiszen a héten készült vázlataimat is látnod kellett.A blog előző neve miatti kitétellel nem értek egyet. Mai napig komolyan veszik. Mind a MÁV-nál, mind a Startnál, hiszen napi kapcsolatban állok velük, és örültek a visszatérésemnek... De Te tudod.

Nézd, és ezt most úgy tekintem, hogy meggondolatlan voltál, mások másnak.
A MÁV Figyelő pénteki sikere:
csak amiatt volt nagy a látogatottság, hogy címlapos volt a blog. A korábbi napi 5-600 latogatóhoz képest tényleg sok volt.
Egyébként a MÁV blog koncepciójával sem értettem egyet, és többször jeleztem Neked, hogy nem napi 1 post kell, van annál több is, és mint kiderült nagyon sok post-ot nem tettél ki. A régi fiókban találtam közel 4 hónapos postokat is. De a Te véleményed annyi volt: Az embereknek elég napi egy post, hogy emészthető legyen. Ezt ne felejtsd el megírni kérlek, csak a pontos tájékoztatás végett. Mióta különváltunk érdekes módon nem napi egy postot teszel ki. Ez most hogy is van? Mindenki vonja le a következtetést maga.
Mindenesetre sok sikert kívánok a bloghoz.

Tudom nem fog a komment megjelenni, de sebaj.
G

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.15. 13:17:33

@georgejr:

"Tudom nem fog a komment megjelenni, de sebaj." Ne magadból indulj ki kérlek, köszönöm.

Meghívót azért este küldtem, mert akkor vettem észre, hogy nem vagy bent a szerkesztők között, mert ezt jelezted. Nem igazán nézem a szerkesztők listáját, tudom ki van benne, te meg én. Ezért nem tűnt fel, és ezért küldtem később meghívót. Ha előbb észreveszem, előbb küldtem volna, ebben biztos lehetsz.

Még mindig olyanon lovagolsz, amit már megbeszéltünk itt, a másik blogon és e-mailben, és bevallottam, hülyeséget csináltam. Te azt mondtad nincs harag, ezek után lejáratsz a saját blogodon, és rúgatsz még belém párat az olvasóiddal. Ez így korrekt szerinted?

Nem csak a pénteki sikerről volt szó, a szombatiról is, amikor szintán 1000 fölött volt az olvasók szána, pénteken meg 3600 volt.

Miért volt napi 1 post, majd két napi 1? Mert sikeresen le lett züllesztve a blog azzal, hogy mielőtt átvettem, hetekig állt, és nem jelent meg rajta semmi. Az olvasók nem tudták, hogy mi van, nem is nagyon írtak, csak a sztrájk alatt, az érdemi kritikák száma is csökkent.

Mégis mit kellett volna kitennem szerinted, ha nem jött semmi? Írhattam volna saját tapasztalatot, persze, csak nem akartam elnyomni az utasok észrevételét azzal, hogy én írok és nem ők. És nem azt mondtam a régi bloggal kapcsolatosan, hogy napi 1 post elég. Akkor elég, ha nincs több. Az volt régen a bajom a bloggal, hogy itettél egymás után egy nap 3 bejegyzést, majd semmit napokig. Ezért mondtam, hogy inkább tegyél ki minden nap egyet, mert könnyebben emészthető, mint a napi 3 egymás után.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.03.15. 14:17:09

@BKV figyelő: Én nem moderáltam ki egy kommentedet sem. Én nem rugatok beled senkivel, de ha igy erzed, akkor sajnalom.
Az hogy hetekig nem volt post NEM IGAZ, az hogy nehany napig nem volt post mar lehetseges. Tehat kerlek ne ferditsd a dolgokat. A napi egy posttal kapcsolatosan, hadd ne keressem meg az msn logokat... Mellesleg mar legalabb az 5. postot talaltam, amiket nem raktal ki... (tobben irtak emailt az utobbi idoben, illetve jeleztek, hogy nem valaszolsz a levelekre, nem rakod ki a postokat stb.)

Nem haragszom, nem rugok beled, csak lassunk tisztan. hibat kovettel el. csak az en szemszogembol latott dolgokat irom le, hogy a latogatoid is tisztaban legyenek a masik oldallal...

Az egesz tortenet erdekes az utolagos admin kuldessel stb... ezt Te is elismered ugye? Amennyibe kerult a bloghu fele a keres, annyiba kerult volna felem egy level, de csak masfel ora mulva tudtad kuldeni a meghivot... Lattad, hogy aktiv voltam az elmult heten, de Te megis azt mondtad honapok ota a blog fele se neztem...

A figyelot csinald nyugodtan nem zavar, de a jovoben a mav blog elnevezest, utalast hagyd ki, mert az nem a MAV figyelohoz tartozik.

kacsa. 2009.03.15. 18:54:28

Bocs, nem akarom egyik bloggert sem megsérteni, de ez majdnem olyan, mint a házastársak veszekedése.
Amúgy meg sok sikert mindkettőtöknek!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.15. 19:10:11

@kacsa.: Igazad van, nem jobb. Én csak azért írtam le a saját verziómat, mert nekem egyoldalú volt ez az egész. Én leírtam én hogy látom. Ő is leírta többször is.

Jobb, ha ezt itt zároljuk, elkerüljük a további felesleges vitákat.
süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása