Miért nem Érdig jár a 33-as busz?
| 2009.10.20. 01:40
Ma délután megint láttam egy BKV buszt Érd központjában. Ismételten feltettem magamnak a kérdést: Miért nem jár BKV Érdre, amikor Diósdra, Budaörsre, Budakeszire, Solymárra, Csömörre, Gödöllőre, Gyálra stb. jár busz vagy HÉV? A 33-as busz végállomása a nagytétényi vasútállomás busszal körülbelül 10-15 percre van a városközpontunktól.
Ekkora lenne a plusz út, ha Érd lenne a 33-as végállomása
Érd egy 70 ezres város. Jön ide Volánbusz és vonat is, mindkettő egyre ritkábban és egyre drágábban, de a BKV sosem érintette a várost, pedig nem lenne rossz, ha egy bérlettel (vagy környéki kiegészítővel) átszállás nélkül elérnénk Buda egyik nagy csomópontját a Móricz Zsigmond körteret. Ha a 33-as busz végállomása Érd városközpont lenne, nagyban javulna a város közlekedése, több ezer ingázó életét könnyítenék meg vele.
Arra is gondoltam, hogy a Volán és a MÁV harcol a harmadik vetélytárs ellen, de ha végiggondolom ez hülyeség. A Budapesti Közlekedési Szövetség része mindhárom társaság, egységes bérletük is van, és a látszat ellenére sincsenek versenyben. A leglogikusabb válasz az, hogy az önkormányzat nem lép semmit, pedig megrendelhetnék a szolgáltatást. Nekik is plusz pénz lenne, ha a jegyárakat nézem.
Azt is megtehetné a városvezetés, hogy egy külön szerződés szerint „ingyen” járatja Érdre a BKV buszokat (értsd: nem kell plusz jegy vagy bérlet, elég a BKV). A közlekedési cég bevételei nőnének, hisz több jegy és bérlet fogyna, az önkormányzat is nyerne, ha több pesti jönne Érdre, itt költenék a pénzüket. Még azt is el tudom képzelni, hogy Érd polgármestere felajánl néhány plusz buszt (amennyivel több kell), melynek üzemeltetési költségét a reklámokból (buszokon és megállóknak) tudnák fedezni és amiket érdi buszvezetők vezethetnének. Az Érdig járó 33-as busz tehermentesíthetné a vasutat is. Gondoljunk csak a martonvásári vonatokra, melynek utasai 80-90 százalékban érdiek. A vonat Érd alsótól szinte üresen megy tovább, főleg este, amikor Budapest felé is alig van rajtuk utas.
Minden esetre a héten megkeresem az önkormányzatot, hogy szerintük miért nincs szükség a busz meghosszabbítására (miért nem rendelték meg eddig a szolgáltatást).
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Rocko- 2009.10.20. 07:16:58
a miértekre lenne tippem, majd a válaszból kiderül mi igaz.
portsider 2009.10.20. 10:03:37
kenshikun 2009.10.20. 10:31:22
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.10.20. 10:44:38
Igen, csak Budapesten belül, de ha van közöttük egy ilyen összefogás az jelent valamit. Egyébként sincs versenyhelyzetben egyik sem.
Amúgy logikus lenne az a gondolat is, hogy ők akadályozzák ezt az egészet, hisz jóval kevesebb utasa lenne a Volánnak és a MÁV-nak is, kevesebb lenne a bevétel.
Érd közlekedése tényleg pocsék, Nagytétény felé óránként jár a vonat, busz meg még ritkábban megy arra.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.10.20. 10:47:22
És csak 40-45 perc a Móric (33E-vel még kevesebb), reggel ugyan ennyi az Érd - Kelenföld táv busszal, és kb 30 perc vonattal, feltéve ha nem késik :)
Simán versenyképes lenne.
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.10.20. 10:52:14
Ott fordultak akkor vissza a 33-asok, Nagytétény-Érdliget vasútállomás mellől, Érd alsó állomás, illetve a buszpályaudvartól 5 (csúcsidőbn max. 10) perc távolságra. Érd 6-os út felöli kapcsolata borzalmas, sokat javítana rajta. Max. 2 többletkocsi kellene ehhez.
De ha az Önkormányzat nem támogatja (pénzeli) nem lesz továbbvíve. A BKV bevételnövelést csak utasok szerzésével nem akar semelyik területen sem.
Pl. Csepel-Lakihegy 38-as végállomásától 7-8 km-re van egy néhány éves lakótelep, melyre óránként egy Auchan-busz (Volánként, fizetősként) jár, reggel kilenctől este hatig. 4 perces vonalhosszabbítással több száz lakó venné meg a bérletet ÖRÖMMEL, így meg autóznak. Ezen kívül millió példa van még.
jack o'neill 2009.10.20. 11:22:45
Sokszor gondolkoztam már rajta, főleg mikor 1-2 alkalommal a Chinoin <> Alsó közti utat meg kellett tenni (pl. mert tyúkbél szakadás miatt nem jött a vonat).
@BKV figyelő:
Amúgy logikus lenne az a gondolat is, hogy ők akadályozzák ezt az egészet, hisz jóval kevesebb utasa lenne a Volánnak és a MÁV-nak is, kevesebb lenne a bevétel. > Van benne ráció, de erre csak annyit, hogy mind a MÁV-Stop, mind a VB bekaphatja, minőségi szolgáltatással, rendes menetrenddel, XXI. sz.-i járművekkel egy egészséges verseny helyzetben nem csökkenne az utasszám, de amíg ez nem lesz addig is jó lenne egy 33-as.
virius 2009.10.20. 14:54:54
v2peti 2009.10.20. 15:46:10
A 4-es metró majd javít az Etele helyzetén.
virius 2009.10.20. 16:17:06
virius 2009.10.20. 18:24:10
vvvv15 2009.10.20. 19:34:44
Egyébként szerintem is jobb volna, ha a BKV végezné, ezekben az agglomerációs településekben a szolgáltatást, hiszen ezeknek a településeknek jó része már összenőtt a várossal, úgyhogy sok járat gyakorlatilag inkább helyi szolgáltatást lát el, mint helyközit (annak ellenére, hogy hivatalosan helyközi), de ez a mai jogi feltételek mellet nem lehetséges. A folyamatok pedig pont ellentétesek ezzel a lehetőséggel, ugyanis épp most akarják felszámolni a MÁV-Volánbusz párhuzamosságokat. Régen még olyan tervek is voltak, hogy a távolsági járatokat összevonják az elővárosiakkal (tehát nem lett volna sok helyen külön elővárosi járat, hanem a távolsági állt volna meg a kis településeken is). Egyenlőre ami biztosnak tűnik: A Volánbusztól elveszik a távolsági járatok egy részét, így mindenkinek a vasúttal kell majd menni, a MÁV-tól pedig elveszik a kis forgalmú szárnyvonalakat, oda pedig majd csak busszal lehet menni. Ilyen körülmények mellet, szinte elképzelhetetlen, hogy megengedje magának az állam és a főváros, hogy párhuzamosan járassa a BKV és Volánjáratot egy településre.
ruba 2009.10.20. 20:23:24
scooby doo 2009.10.20. 23:07:18
scooby doo 2009.10.20. 23:19:39
@v2peti: Mikor? 2050-ben?
@ZIU9: Na, akkor azt ajánlom, vessék fel ezt az ötletet pl. Budaörsön...de a koporsót előre rendeljék meg. A Volán sose tudná így megcsinálni, ahogy a BKV. Itt van a (nem mindig) fasza kis 240E, jár 2-3-4 percenként csúcsban, óriási kihasználtsággal. Kérdem, a Volán ezt hogy akarja pótolni? Nem tudná, se busza nem lenne, na meg ha ott is nekiállnának elsőajtózni, minden megállóban...a mostani 20 perces menetidő lenne kb. 50.
...felejtsük el, maradjon minden úgy, ahogy van. A 240E tökéletesen kiszolgál mindenkit, nem kell ezen változtatni. Néha a kedves városvezetők is felszállhatnának a buszra, vagy legalább álljanak meg csúcsban A Mórcizon, Kosztin, Sasadin, és nézzék meg, hányan szállnak fel (jó is lenne...)
budaf(u)ck 2009.10.21. 00:00:08
@v2peti:Tessék felébredni álomvilágodból.
@scooby doo: Abban igazad van teljesen hogy irdatlan dugó van ezen reggelente,mióta vmi diplomás közlekedés mérnök faszfej bettet még lámpákat a budafoki útra.
Egy gyorsforgalmi útra!Minek?Ezáltal egy kész állósávvá alakult át az egész budafoki.
Továbbá a 33E-nek és a 233E-nek jópár megállóját kikéne venni.Elveszette azt a nevét hogy express.Mitől express? Kérdezem én is minden nap miközben ezen utazom.
De a 33-as Érdig való kivitele nem lenne rossz ötlet.De nem ezzel a járműparkal az biztos.
budaf(u)ck 2009.10.21. 00:04:09
Ha a 13-as,113as simán átmegy diósdig,törökbálintig,akkor végülis a 33-ast is ellehetne vinni Érdig.Semmiből nem állna.
A Harbor Parkos 33-as is megtesz annyi utat sőőt, mikor néha érdfelől jönnek vissza.
De nem ezzel a járműparkal és nem ezen a bedugult budafokin.Igy is szerintem az egyik legtöbb busszal rendelkező viszonylat ez.
vvvv15 2009.10.21. 00:20:54
A járműparknak mi köze van ahhoz, hogy meddig jár a viszonylat?
Ez úgy működik, hogy az érintett város szerződést köt a fővárossal a megrendelt szolgáltatásról, ebben benne szerepel az is, hogy az adott város mennyit fizet ezért, valamint az is, hogy milyen járművekkel, milyen időközönként végzi a szolgáltatást. A 33-ason 11 busz van csúcsidőben, az Érdhez való kivitel esetén sem lenne több, mint 15-16 busz, összehasonlítás képpen a 7-es buszcsaládon csúcsidőben 96 busz van. Azt viszont nem értem, hogy mi a probléma a 33-as járműparkjával. Ha az érdi önkormányzat akarja, akkor rendbe teheti ezeket a járműveket, a BKV-nak erre valószínűleg nincs pénze. (Régen a 172-es gyors 260-asait is a Törökbálinti önkormányzat pénzéből újították fel, egy ideig meg is volt határozva, hogy csak azokat adhatja ki a vonalra a BKV).
vvvv15 2009.10.21. 00:29:45
Ebben az esetben nem a gyorsaság volna a fontos, hanem az, hogy sűrűbben járna, és jobb átszállási kapcsolatokat biztosítana. Aki nem akar a Budafoki úti dugóban résztvenni, az át tud szállni a 47-es villamosra. Főleg hétköznap csúcsidőn kivül és hétvégén jelentene ez igazán nagy előnyt, ugyanis a 33-as, akkor is 10 percenként jár, ami a Volán járatokhoz képest nagy színvonal növekedés, ekkor pedig még a Budafoki úton sem szokott nagy dugó lenni. Ráadásul Érden helyi járati funkciót is betölthetne a 33-as, ugyanis ha 5-10 percenként közlekedik a járat, akkor lehet, hogy megvárja az is, aki csak pár megállót menne, ha viszont 30-60 perceként közlekedik, akkor inkább gyalog megy.
scooby doo 2009.10.21. 18:45:57
A 33E-233E-ről tényleg ki kéne venni pár megállót, nem tudom minek neki pl. az Építész utca, és még sorolhatnám.
@ZIU9: Akkor pl. 12-81, 12-88, ezek is így újulhattak meg?
Amúgy ahogy nézem, törzs 435-ok nem nagyon vannak a 33-n, szinte minden nap más kocsik vannak ott. Inkább a Volvokból vannak törzskocsik. A 435-kből kéne mondjuk 6-7 autót rendberakatni. (plusz akkor már legyen benne szegény X-224 is).
kacsa. 2009.10.21. 22:07:26
BPI-779 2009.10.22. 14:45:29
budaf(u)ck 2009.10.22. 22:50:45
Kötve hiszem hogy 11 busz van 33-as családon.Én reggelente csak az egyik irányba számolok meg minimum 10et.Főleg csúcsidőben?33/33E 11 busszal?Hát érdekes lenne.
Mi bajom a járműparkjával?Gyere el és utazz vele.
Továbbá ha itt tartunk ma a 233-ra 38percet vártam csúcsidőben a ferencieken.TEgnap 32percet.Ez valami új rekord állítás?Simán kimaard minden nap vagy 2 busz.Ha épp nem több.
Leszarom ki fizeti ki nem is érdekel de simán kilehetne vinni érdig.
Ha a 113ast kitudták vinni ezt sem lesz nehéz.
Ha néha kilátogatnál ide láthatnád a sorba lerobbanó 280-as ikaruszokat.
De a volvókat sem kell félteni.
Igenis mióta megtörtént ez az aberált busz csere-bere összekutyulás,átfestés,stb kreténség nem pont a jobb állapotú buszokat örökölte meg a 33-as család.
De mostanság azért egész emebri járgányok érkeztek ide.
budaf(u)ck 2009.10.22. 23:31:37
6 kelenföldissel nem lesz megváltva a jövő.Sajnos.Bár örülök ennek a hatnak is.De pont te is tudod jól hisz veled nézegettük,hogy szinte mind hulladék.Sajnos.Ma 178-ason volt egy Ik412es aminek járatszám beégés helyett a PASARÉT felirat volt belesülve.Sokat mondott ez az utsoknak igy járatszám nélkűl.
:)
ut:nem lesz jó a péntek.Főleg hogy esni fog.Itt már 1 órája esik budafokon:(:(
scooby doo 2009.10.23. 00:48:21
Persze h nem, de jelen esetben ennek a 6-nak is örülni kell. Láttuk, h a többség milyen állapotú.
Az meg valamelyik cinkotai gép lehetett, Kelenföldön nincs 412 Pasarét felirattal (itt 10-65 a csúcstartó FOK-GYEM-ből)
cooldogg 2009.10.30. 11:44:35
Kattrin 2009.12.10. 21:56:57
MeaCulpa (törölt) 2010.05.05. 22:50:00
Minden tiszteletem a BKV-figyelő blogért-közösségi fórumért!
Ha már ennyire a közösségi közlekedés apostolává vált, akkor javasolnám (és mindenben támogatnám) egy Budapest és Agglomerációja közlekedési Szövetség-et.........
....ebben a szövetségben összefognám a BKV, és Volán járatokat, összehangolnám őket, és racionálisan átdolgoznám a menetrendeket..........
Örömmel venném ez ügyben az észrevételeit.........