Nem szavazok, mert nincs kire II.
| 2009.04.14. 10:50
Adott itt egy választás, amiről az emberek többsége nem tud semmit. Azt már sokan tudják, hogy nem megyek szavazni, mert tegnap este, egész éjszaka és még reggel is emiatt anyáztak engem, mert „miaz, hogy nem megyek?”.
Alap problémám a szavazással, hogy –bár programot még senki sem látott- mindenki a saját, szeretett pártjára fog szavazni. Ugyan úgy, ahogy ezt megtette a kettős állampolgárságról kiírt szavazásnál is.
A kettős állampolgárságról való szavazás sem arról szólt, amiről kellett volna. A Fidesz beharangozta, hogy ha ők nyernek, akkor 15 millió magyar lesz, akik imádni fogják őket, és 20 éves Fidesz uralom jött. „Isten ments!” mondták az MSZP rajongók, és mentek, szavaztak nemmel. Nem azért, mert kint élő társainknak akartak rosszat, hanem azért, hogy ne a Fidesz nyerjen.
Tehát magával a kettős állampolgárság témával senki nem foglalkozott. Ugyan ez volt az önkormányzati választásoknál. Ott sem arra szavaztak az emberek, ki mennyire ért a munkájához.
Aki ezek után megundorodik a politikától, a Fidesztől, az MSZP-től és az összes kisebb párttól, azt nézitek hülyének, mert nem szavaz senkire, és egy értelmetlen szavazáson nem vesz részt.
Értelmetlen, mert nincs program, az emberek nagy része azt sem tudja, miről szól ez az egész, és pártra szavaz. Aki nem szavaz, az nem szavaz se a Fideszre, se az MSZP-re. Azért nem szavaz, mert nincs kire.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
anoz 2009.04.14. 11:04:33
cowboy001 2009.04.14. 11:07:29
LEHET MÁS A POLITIKA! lehetmas.hu/nyitolap
a fideszesek igyekeznek belemosni minket az szdszbe, a fletó is aszonta, nem lehet más a politika. már félnek...
de minden igyekvésük hiába, mi csak azok az emberek vagyunk, akik hittünk nekik. és átkúrtak minket. mi nem hisszük, hogy a csóró cigányok jelentik a valódi veszélyt, ezért nem is kerültünk be a 'cigánybűnözés' varázsszóval a médiába, és még nem ismeri mindenki a nevünket.
Egyre többen leszünk, akiket még egyszer nem lehet átkúrni, de bűnbakot se keresünk.
(@zeitgeist-korszellem: a filmet láttam, mindennel egyetértek. ilyen szemmel nézem az lmp vezetőket is, és már szervezem a tudatosságra nevelő előadást a tagságnak)
Mesteri Margarita 2009.04.14. 11:47:16
DE: ez EP-választás! Tény, hogy az EP-választások mindig is nemzeti alapokon mozogtak, és hogy nem programra, hanem koponyára szavaz az emberek jelentős része. Nemszavazni is egy döntés, nekem nem tisztem ítélni, hogy jó-e vagy rossz-e.
A baj az, hogy az EP-képviselők + úgy az egész EU-s dolog 3 és fél évig kussban van; nincs folyamatos kommunikáció, nincs széles közönség elé tárva, hogy mit is csináltak az elmúlt időszakban. Aztán kampányidőszakban hirtelen előtűnnek a semmiből és kérik, hogy szavazz rájuk. Tökéletesen megértem, ha valaki erre azt mondja, hogy lószaft ;)
ps. az LMP meg lufi: idealista, álmodozó, tinikorom emlékét felélesztő. Persze sok szerencsét kívánok :)
Baromméter 2009.04.14. 12:17:34
Sade Bárki (törölt) 2009.04.14. 12:19:31
Sade Bárki (törölt) 2009.04.14. 12:22:48
nem lufi az LMP-HP. komoly, konkrét ügyeket megjárt vén csatalovak, akik nem akartak eddig egyik kurzus soraiba beállni. civilként politizáltak, mert hittek abban, h civilként itt bármit el lehet érni. hát nem, bár sokminden sikerült, de egy válsághelyzetben valós jelenlét nélkül a civilszféra is gyengül csupán.
Sade Bárki (törölt) 2009.04.14. 12:23:46
Baromméter 2009.04.14. 13:13:21
Na, ez a formai és nem lényegi, totálisan apatikus hozzáállás az, ami miatt az Európai Unió/ európai integráció ügye holtponton van. Az egészet projektet úgy, ahogy van, el kéne felejteni.
Baromméter 2009.04.14. 13:30:30
Celtic 2009.04.14. 13:42:10
Celtic 2009.04.14. 13:48:48
Ilyen kerdesrol normalis orszagban nem nepszavazast irnak ki, hanem a torvenytervezetet nyujtjak be rogton targyalasra (amit aztan majd egyszer a Parlament napirendre vesz es targyalja)
Mikor talalkoztam hatarontuli haverokkal, kemeny meloba kerult, mire elmondtam, hoyg vegulis mit kerdeztek, mert persze Ok is felreertettek :(
dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2009.04.14. 13:53:09
ionsrác 2009.04.14. 13:57:19
"Pl. a "nem szavazok"-kal az EP-választáson kifejezésre juttathatod azt a véleményedet, hogy az egész EU-projekttel (ilyen formában vagy egyáltalán), az intézményrendszerével nem értesz egyet, nem akarod."
nem.
elég bénán csúsztatsz.
"nem szavazok"-kal és érvénytelen szavazattal azt a véleményemet juttatom kifejezésre, hogy a jelöltek közül egyiket sem tartom megfelelőnek, hogy.
dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2009.04.14. 14:11:43
Baromméter 2009.04.14. 14:51:35
Persze, lehet néha harmadik út: mondjuk eszkimóbarátság, 100% állami tulajdon, vagy esetleg 100% magántulajdon, stb...:-)
Ezért nincs életképes harmadik út.
És szerinted olyan nincs, hogy a két életképes útból az egyiket többen mondják, csak épp az egyik hazudik, a másik nem (vagy kevésbé kártékony módon)? Két út nem jelent max két képviselőt.
Mt 2009.04.14. 14:54:30
Baromméter 2009.04.14. 14:58:41
"nem szavazok"-kal és érvénytelen szavazattal azt a véleményemet juttatom kifejezésre, hogy a jelöltek közül egyiket sem tartom megfelelőnek, hogy.
Kétségtelen ezt is sugallhatja, sőt, OGY-n mindenképp. Viszont, ahogy írtam, EP-választáson lehet ennek egy kevésbé direkt, de annál erősebb üzenete. (Meg még az, hogy fingom nincs az egészről, Brüsszel messze van.)
Nyunyo Gomez 2009.04.14. 15:17:04
hufnagel@citromail.hu 2009.04.14. 04:12:35
El kell menni és kész! Nem kerül semmibe.
Bárkire lehet kérem szavazni csak ne legyen vörös, ne legyen mszp-s, ne legyen köcsög. A többi mind jöhet.
Elég volt a vörös terrorból! Ne hagyjuk őket az EU-ban sem.
Azt a csibész kovácslászlót meg a kósánékóschermagdát, ha hazajönnek mint bukott EU parlamenti képviselők, az első lámpavasra fel!
MI???? VÖRÖS TERROR VAN? meg persze világméretű zsidó összeesküvés.
Celtic 2009.04.14. 16:15:22
Nem, nem arra, hoyg "akarod-e, hogy a kulhoni magyarok is megkapjak az allampolgarsagot". Ebben a formaban elore lehetett boritekolni, hoyg csak kurva nagy kavaras lesz belole, akar az igen, akar a nem gyoz.
Es en pont ezert nem mentem el szavazni, mert a nemtol es az igentol is hanyingerem volt.
Ákibard! 2009.04.14. 16:56:01
Magam részéről el fogok menni, mert az mégiscsak kötelesség, de ha nem lesz olyan választás (és sajnos nem lesz) akkor csinálok egy olyan rublikát hogy:
O - Egyik sem
Mert valóban egyiket sem szeretném. Nem szeretnék a kormányra sem az ellenzékre szavazni, a jelölteket meg nem ismerem, nem tudom mik a céljaik, mit akarnak elérni.
Hát ennyi.
Kb. olyan lesz, mint első szavazásomon a kisebbségi önkormányzati képviselők választásán, bevallom, találomra ikszeltem. Egyaz, hogy cigány, meg német meg mittudoménmilyen képviselők nem érintenek, emellett nem is ismerem őket, nem tudtam, mit akarnak csinálni...
Üresen meg nem akartam bedobni a lapot.
Ne bántsa senki Misit ezért, mert Ő senkire nem szavaz. Az is egy szavazat, az is egy vélemény, csak ezt a választást nem kínálják fel, hát megteremti magának.
Azért elmenni el kellene szerintem...
nyisz 2009.04.14. 18:20:47
-Tessék mondani, hogyan kell értelmezni, hogy a Fidesz nem szavazott, amikor Bajnait megválasztották?
-Tessék mondani, ha Nekik szabad, nekem miért nem szabad?
BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2009.04.14. 20:52:22
Zozi79 2009.04.14. 22:10:40
Zozi79 2009.04.14. 22:16:47
Egyszóval, fikázni akarod a Fideszt, de rossz irányból hajtasz be az utcába :-)
Zozi79 2009.04.14. 22:19:52
Egész egyszerűen rosszul emlékszel, két év eltérésben vagy.
"Ugyan ez volt az önkormányzati választásoknál. Ott sem arra szavaztak az emberek, ki mennyire ért a munkájához."
Attól mert nem a te kedvenceid nyertek, még lehetett így :-)
"Alap problémám a szavazással, hogy –bár programot még senki sem látott- mindenki a saját, szeretett pártjára fog szavazni."
És ez mégis miért baj?
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.14. 22:31:55
Miért baj? Mert ez a szavazás sem erről szól, és a kettős állampolgárságról kiírt szavazásnak sem erről kellett volna szólnia. Ha szerinted ez nem baj, akkor nagyon sajnállak.
Az 5 millió új magyar és a 20 év hatalom meglobogtatása 2006-ban volt, tehát két évvel a 2004-es szavazás után, ebben igazad van. Viszont a szavazás azért volt eredménytelen, mert már ott is bebizonyosodott, hogy ez az egész nem szól másról, mint 5 millió új szavazóról. Ez lett volna a 2006-os választás sikere.
Nem azért mondom, hogy rosszabbul dolgozik a Fideszes, mert nem az MSZP-s nyert. Tudhatnád a két bejegyzés miatt, hogy én midnkettőt leszarom. Lehet jó szakember mindkettő. Csak ne a pártszín alapján válasszák meg őket. Ezért nincs értelme a mostani szavazásnak se.
Gyere ide, és nézd meg, hogy mi folyik itt. Megmutatom én neked személyesen.
dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2009.04.14. 23:17:41
"Ugyan ez volt az önkormányzati választásoknál. Ott sem arra szavaztak az emberek, ki mennyire ért a munkájához"
Ebben van némi igazság, de ez nem feltétlen baj.
És ez téged miért akadályoz a szavazásban?
De te honnan tudod ezt olyan biztosan, hogy így van? Mármint, hogy ki mi alapján dönt?
Az tény nem szabadna mindent pártreferencia szintjén nézni, de a magyar társadalmi rendszer, közgondolkodás sokkal nehezebb, mintsem azt egy ilyen pár mondtaddal el lehetne intézni, megérteni. Nagyoknak se ment.
Másrészt milyen módszerrel kell eldönteni a szakértelmet? Küldjenek Önéletrajzot a doktorok a mázolónak? (nem sértésként).
Másrészt meg kicsit érdemes átgondolni, ha olyan sokan gágognak:) a véleményed ellen.
:)
Harmadérszt meg érdemes kicsit utánaolvasni a dolgoknak, kezdeném a Platón államtanával, és folytatnám egy későbbi művel a Társadalmi szerződésről... címmel.
Vannak megváltoztatható dolgok és vannak a rómaikatól bevett szokások, töretlenül...
Van is erről egy könyva tanárom írta, ez még jobb, muris is, érdemes elolvasni, hogy mit sem változott a helyzet: Nótári Tamás: Hogyan nyerjük meg a választásokat?
A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.04.15. 17:39:38
Nem igaz. Csak ha először áttelepül, azután vért izzad. Utána miután minden emberséget kialáztak belőle, a végén, lehet. Ez miért jobb, mint minden további nélkül, mint más normális nemzetek megteszik, símán megadni? Még soha senki nem adott őszinte és igaz választa arra, hogy miért ne? De én tudom. Mert odazüllött sok ember Magyarországon, hogy még a saját anyját is gyűlöli, mert beteg a lelke. Azért.
changebug (törölt) 2009.04.16. 15:47:19
És mondjuk - csak a hecc kedvéért a Magyar Kommunista Pártra szavazol, mert nekik van egy olyan értelmes programjuk (kitaláció), hogy mondjuk behívják az ország lakosságát az APEH-hez és megkérdezik mégis miből éltek, ha nem fizetett adót. És utána vagyonelkobzás keretében elveszik a vagyont. És mondjuk valami csoda folytán még pár ember így szavaz akkor nyert ügyed lehet.
Mindezzel csak azt akartam mondani, hogy kétoldalú dolog ez. Jogodban áll a programok után nézni (idő, energia), jogodban áll a kispártra szavazni ha szimpatikus a programja.
De természetesen az idő és energiabefektetést átháríthatod a pártokra és miután nem hozták eléd amire vágytál, közlöd, hogy lóf*** a seggetekbe és otthon maradsz. Az emberek 99.9999% tuti ezt választja.
BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2009.04.16. 20:39:02
budaf(u)ck 2009.04.28. 01:40:17
Tessék jobban elolvasni a programjukat.Butaság olyat irni hogy nincs kire.Max ha fáradtságot sem vesztek hogy elolvassátok,csak álltalásnos infokra hagyatkoztok akor semmi nem fog változni!
SPQR300 2009.05.05. 02:26:59
emvé 2009.05.05. 21:05:14
Petiteto · http://szimulatorklub.hu 2009.05.25. 20:37:42
Egyet értek veled. A Jobbiknak igen is van programja, rengeteg értelmes dolog van benne, csak a média próbálja őket népszerűtleníteni... Csak a szájuk járna? Nem hiszem... Ők kevés pénzből sok mindent elértek már míg a nagy pártok csak a pénzt nyelik és hazugságot kapunk érte. Úgyhogy igen is van értelme szavazni, de megértem azt is aki ezt nem teszi. DE! Akit egy kicsit is érdekli Magyarország sorsa, az utána néz a programoknak, ami talán csak a Jobbiknak van és elmegy szavazni, mert ez a demokrácia lényege.
"Butaság olyat irni hogy nincs kire.Max ha fáradtságot sem vesztek hogy elolvassátok,csak álltalásnos infokra hagyatkoztok akor semmi nem fog változni!"
Egyet értek ezzel is. Egyedül csak a médiának nem szabad hinni.