Az utaspanaszok magasabb szintű kezelése

| 2009.08.08. 22:40

A tegnapi nagy nap volt a BKV-figyelő és a hazai blogolás életében. Az Egészségügyi Minisztériumhoz eljutatott bejegyzésünk hatására eltöröltek egy igazságtalan és teljesen értelmetlen rendeletet. A többi siker sztori mellett talán ez a legnagyobb bizonyíték arra, hogy szükség van a blogra, szükség van az összefogásra.

Persze lehet szidni engem a bulváros stílus miatt (főleg ha azt sem tudjuk, hogy mit jelent maga a bulvár) illetve lehet fikablognak nevezni bármelyik az oldalamat, de azért azt lássuk be, hogy a civil blogok közül közül nem sokan ért el olyan sikereket, mint a BKV és a MÁV-figyelő az utóbbi időkben. És itt most nem magamat dicsérem, olvasók és ismerősök írnak nekem hasonló sorokat. A legutóbbi ilyen e-mailt másolnám be ide:

Gratulálok! Eddig is nagyra értékeltem a munkádat, hiszen nem csak üres "fikázás"-ról szól a blogod, hanem - élve a jogaiddal - intézkedsz is az ügyekben. Nem véletlen az oldal olvasottsága, és presztízse. Mondhatni, beépültél a köztudatba. Ami most történt, az még ennél is több. Még egyszer gratula és további jó munkát, sok sikert!

Tehát én a hetente kapott több tucat hasonló visszajelzésből veszem azt, hogy az utasok elégedettek a munkámmal, és szükség van minkét blogomra.

Na, de amiért elkezdtem írni ezt a bejegyzést az nem más, mint a jövő. A minisztériumok, hivatalok már jól ismerik a blogokat, ahogy a fenti levél is írja, beépültünk a köztudatba, komolyan vesznek minket, függetlenül attól, hogy 1-2 olvasó szerint bulváros fikablogokat írok.

Tehát komolyan vesznek és ismerik a nevünket. Ezt kell kihasználni, és az utasok panaszaival a MÁV-Start és a BKV Zrt. ügyfélszolgálata mellett a hivatalokat is fel kell keresni. Eddig is voltak ilyen megkeresések, csak nagyon kis számban. (Szinte az összes ilyen –hivataloknak küldött- megkeresésnek pozitív vége lett.) Az elmúlt években összeszedtem annyi címet, telefonszámot, hogy minden panaszt továbbítani tudok valakinek. Valamint a MÁV-Starttal is megpróbálok a következő hetekben egy olyan baráti légkört kialakítani, ami a BKV-val már sikerült, így akár 1-1 komolyabb fejlesztés előtt a MÁV ugyanúgy kikérheti utasai véleményét a blogon, ahogy azt a BKV tette például az utastájékoztatás fejlesztésekor.

A következő napokban felépítek egy rendszert az utaspanaszok magasabb szintű kezelésére, hogy az innentől érkezett és publikált panaszok eljussanak az illetékesekhez.  Ezt azt jelenti, hogy a legtöbb panasz szinte a beérezés pillanatában továbbításra kerül. (Attól függően egyből, hogy gépközelben vagyok-e, illetve, hogy a telefonom letölti-e az e-maileteket) Mindezt a munkát ma kezdtem el, egy régebbi –szerintem fontos- panaszt már továbbítottam is az ÁNTSZ felé.

Számíthattok arra a közeljövőben, hogy az utasészrevételek nem a jelenleg megszokott formában (rövid bevezető, alatta a levél) lesznek publikálva, hanem az utasészrevételből készült, hivatalnak címzett levéllel találkoztok majd először. (Így egy panasz nem jelenik meg kétszer). Bízom benne, hogy ezzel a lépéssel azoknak is a kedvére teszek akik eddig nem voltak megelégedve a bloggokkal. Egy biztos nem változik, az pedig a név.

A bejegyzés trackback címe:

https://galm.blog.hu/api/trackback/id/tr681297399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.08.08. 23:56:22

ámen.
csak így tovább: hatékonyan.

budaf(u)ck 2009.08.09. 01:05:35

Bár lenne mégtöbb ilyen jellegű blog.Eddig csak elismerésem.
Hajrá így tovább.minden álmom hogy a takarításban lenne vmi előrelépés már végre.A higéniában!Ami szerintem a legfontosabb és legégetöbb jelenleg utasként szerintem.

Rebegő ajkak 2009.08.10. 20:29:33

Beállnék a fikablogosok táborába. Köpködni könnyű, dolgozni kicsit nehézkesebb....időnként legalább arra vehetnétek a fáradságot, hogy mögénézzetek a történetnek....ezt a mentős sztorit pl - sokadszorra a blog történetében - félrevitted azzal, hogy fogalma sem volt a poszt írójának, mi történik valójában...

A fikabloghoz ne hasonlítsd magad, ott a posztok nem eröltetettek, még akkor sem, ha a Szerző hölgy még oly cserfesszájú is. :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.10. 20:58:32

@Rebegő ajkak:

Ezt azoknak mondd, akik egy hivatalos megkeresésre 30 napon túl adnak választ, de a sajtónak adott válaszokat is igyekeznek a legkésőbb elküldeni ha kényes a téma:)

Jól írod, fikázni könnyű, dolgozni nehezebb. Blogolj! ;)

Rebegő ajkak 2009.08.10. 21:22:46

@BKV figyelő:

ne blogolj, dolgozz!

Írd le hogy jobb! Dolgozd ki, mitől és hogyan lehet jobb. Mert ha tizenéves "jaj fennvagyok az interneten meg a cikkem a zindexen" típusú cikkeket kiteszed, azzal nem lehetsz több egy ripacsnál.

Kiállok az utcára és üvöltöm, hogy szar minden. Mert mi jó? Semmi. Akkor kiáltozok. És király vagyok. Ha okos már nem is.

Na ez nem vezet sehová.

A legkevesebb, ha mögéteszed az ilyen ripacscikkek mögé, hogy pl:ez nem a szerk. véleménye, vagy erre vonatkozóan - mint pl az említett cikk - ez az irányadó jogszabály... stb... vagy vitaindító javaslat...stb...

De megpróbálhatod magad másképpen is...ha már fikablogot emlegettél...szedd le a reklámokat, és nézd meg hány látogatod lesz főoldal nélkül...

:)

Rebegő ajkak 2009.08.10. 21:25:42

Ezt azoknak mondd, akik egy hivatalos megkeresésre 30 napon túl adnak választ, de a sajtónak adott válaszokat is igyekeznek a legkésőbb elküldeni ha kényes a téma:)


Erre pedig csak azt tudom mondani, majd ha lesz főnököd, aki diktál Neked, rá fogsz jönni, hogy ez nem ilyen egyszerű...

mert alaphelyzetben egy utaspanasz szerintem egy héten belül átmegy a gépezeten úgy, hogy addigra a választ is megkapod levélben...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.10. 21:38:24

@Rebegő ajkak:

6000-nél több állandó olvasó van, ennyi azok száma, akik feed-be eltették a blogot és onnan minden nap olvassák. Ezen felül jön az Indexről még néhány ezer olvasó. Tehát az állandó látogatók száma már igen magas.

Kipróbálhatod egyébként milyen, felügyelet mellett szívesen átveheted pár napra a blogot, megnézném meddig tudod csinálni. Kinyomtattam a leveleket egyik nap (van, hogy utazás közben olvasom) és egyik haverom elkérte, hogy hadd olvassa Ő is. A harmadik után feladta, és megkérdezte, hogy bírom én ezt? Mondtam, hogy már megszoktam.

Kívülről persze könnyűnek látszik, de nem az. Mondom, kipróbálhatod, találkozunk, megmutatom hogy is megy ez az egész, stb. Persze ilyenkor a "szokásos" beugató már fél, nem jön el a találkozóra, bízom benne, hogy te nem ilyen vagy:)

Második kommentedre:

A "tényleg rohad-e a VanHool buszok alja" kérdésre a BKV 4 nap múlva adott választ, de abban sem írták le, hogy mi van. Másnap kint kellett volna lenni az anyagnak az FN-en, de emiatt nem tudtunk lépni.

Így kérd számon, hogy mindennek nézzünk utána. Persze, BKV-s ismerősöknél utánakérdezek, tudnak-e valamit, stb, de többet nem tehetek, mert "nem engedik". De majd ezt is bemutatom neked részletesen.

Rebegő ajkak 2009.08.10. 23:47:42

@BKV figyelő: Nem jól ülsz a lovon. Nem blogolni kell tudni, hanem ha már tudod is magadról, hogy véleményformáló vagy, akkor ezt nem kihasználni és hülyíteni az embereket. Ezé' akadok ki Rád rendszeresen...

Szerintem ha bennfenteseid vannak a bkv-nál, dolgozz egy kicsit helyettük...addig viszem a blogodat :))

Rebegő ajkak 2009.08.10. 23:48:53

@BKV figyelő: azért kipróbálhatnád a bannermentesített figyelő blogokat :)))

Rebegő ajkak 2009.08.14. 16:58:29

Na ha ez nem blikkbe való cím, akkor semmi:

"Műszerfalnak támaszkodva kényeztette a buszvezetőt"

Mivaaan???

:)

inkább nem vinném tovább a gondolatmenetem...:)

(a felvetés ettől persze jogos)