A Danone szerint hülyék a magyarok

| 2009.01.19. 19:09

Legalábbis a cég reklámja erre enged következtetni. Tegnap az egyik TV csatornán a Danone „könnyű és finom” joghurt reklámja ment. A reklám lényege az volt, hogy a joghurt még mindig csak 59 forint, és most poharanként +15 grammot adnak ajándékba.

A Danone joghurt néhány hónapja még hagyományos tejfölös pohárban volt, erre az akkori fogyasztók még biztos emlékeznek. Akkoriban a joghurt még 175 grammot nyomott, és ugyan úgy 59 forintba került, mint most. A cég trükkösen megváltoztatta a joghurtos pohár külsejét, amivel a termék tömegét 150 grammra csökkentették. A Danone annyira pofátlan volt, hogy az új poharat is átméretezette, és a joghurtból újabb 25 grammot spórolt ki. Néhány hónap alatt tehát a 175 grammos joghurt 50 grammot veszített tömegéből, persze az ára változatlan maradt. (Egy akció erejéig további 15 grammot csíptek le belőle, és 45 forintért árulták a 110 grammos joghurtot). A Danone joghurt jelenleg 125 gramm és 59 forint.

 


Most a Danone minden pohár joghurthoz 15 grammot ajándékba ad. Nem vicc, minden poháron ki van emelve ez a rendkívüli akció. Sárga alapon piros nagybetűs szöveg: „+15g INGYEN”. Fura, hogy amikor 50 grammot elloptak belőle nem hirdették, hogy „MOST 50 GRAMMAL KEVESEBB!” :)

A hirdetés akkor lenne a leghatásosabb, ha a Győzike Show szünetében sugároznák. Akkor eljutna azokhoz az emberekhez, akik örülnek ennek a 15 gramm ajándék joghurtnak, és nem veszik észre a becsapást. Szerencsére nem minden magyar hülye.

A Győri Kekszről, a Danone-ról, és a Kraft Foods Kft-ről, valamint a külföldön gyártott GYŐRI termékekről egy későbbi postban írok még.

A bejegyzés trackback címe:

https://galm.blog.hu/api/trackback/id/tr76889234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Autotróf prokarióta 2009.01.19. 19:53:24

Milyen Déja Vu! Akárcsak anno a Pall Mall-nél. Még mindig 520 forint, sőt új külsőben. Persze az már titok, hogy az új külső 20-ról 19-re csökkentette a mennyiséget. Azóta persze az 520 is 540, de a 19 az 19 maradt

Autotróf prokarióta 2009.01.19. 20:37:13

Teljesen mind1, mit hozok fel példának. Az egyik legkelendőbb árut hoztam fel, nem kevés embert b@sztak át vele.
Egyébként a cigi nem illegális, ha alkohollal példáznék, azt se szólhatnád le. Nem a piaci heroin árnemváltozásáról beszéltem bocs...

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.01.19. 21:48:27

Hát igen. A feleannyit adunk ugyanannyiért jobban eladható.

De most komolyan. Mosópor. Kell ennél jobb példa? Mindig akciós és mindig valamitől jobb hatású. - Beveszik és ez a baj.

A Danone-ra most nem tudom miért akadtál így rá, engem vagy három éve idegesít ez a "csak 59 forint" "még mindig csak 59 forint" stb. reklámhad.

A győrit meg szerettem anno, de amióta székesfehérvári...

Várom a folytatást.

Kopi3.14 2009.01.19. 22:39:42

Uraim: most mi a gond? inflálódik a forint, inflálódik a joghurt.

A másik. Hülyének nézi a magyarokat a D? Igen. És most őszintén. Nincs igaza?

siófoki35 2009.01.19. 22:40:02

Ezt a sztorit egy kolbászsütővel hallottam, aki évekig nem emelt árat csak a kolbász volt egre rövidebb. És nem tűnt fel a vásárlóknek :-)

_original 2009.01.19. 23:59:15

es igy sikerült a nemmondom meg melyik szntén tejtermékgyártónak egy termékénél több mint 30%-os profitnövekedést elérni, hogy az ömlesztett szeletelt sajtjuk szeletkéi hirtelen 5 vagy 10 milivel alacsonyabbak lettek. senki nem vette észre, ugyanugy 10 szelet volt a csomagolásban, csak hirtelen többet tudtak eladni :)

ilyen egy világban élünk, nofene. mégilyet!

danieel · http://www.seria.hu 2009.01.20. 03:01:40

várom a Kraft Foodsos postot, én nagyon pipa vagyok rájuk azóta, hogy két hozzátartozóm is kivágták a cégtől, amikor kimentek az országból, és origi magyar terméket nyomatnak északi szomszédoknál. (SportSzelet&tsi)

Bár amondó vagyok, hadd fogyjon csak a Danone termék (na nem a tömegéből), azt legalább még itthon tolják. A hangsúly a még-en van.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.20. 08:21:37

@danieel:

Kraft Food's-nál az a lényeg (ezeket a danone meg a kraft honlapjáról szedtem) csak úgy vehették/vehetik meg a danone-tól a győri kekszet, ha a eladják a saját tulajdonban lévő sport szeletet a nestlének.

Ha valami hülyeséget írok ilyen témában valamelyik postban, nem kell meglepődni. Ez már követhetetlen...

charlie 2009.01.20. 09:38:02

Ezért kell a kilonkénti/literenkénti árat nézni, nem azt, ami rá van írva.

Avatar 2009.01.20. 15:40:58

Én úgy emlékszem, hogy nem 175g-ről, hanem 200g-ről indult ez a játék...
De még az is lehet, hogy 200 ml-ről, ami még egy hígabb fajta joghurt esetében is jóval 200g felett kell legyen...

sunball 2009.01.20. 16:06:01

Tévedés, mert a Balaton szeletet adták el a neslének. Persze ezt csak akkor veszed észre, ha amúgy nem követed a gazdasági híreket, miután alaposan elolvasod a csomagolás hátulján szereplő apró betűs szöveget (Gyártja/Forgalmazza...)

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.01.20. 20:00:07

@sunball: igen, szlovákoknál is azért van Origo aero Boci aero helyett.

Azt a nevet nyomják rá, amitől több eladást várnak. Pl. Chevrolet. Gondolták a Daewoo-ban már elég sokat csalódtak, az új márkanévvel majd jobban fogy ugyanaz. Ki tudja, hogy bejött-e vagy sem?

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.01.20. 20:01:10

Amúgy még a Pepsi jutott eszembe a 2,25l-es flakonjával, mely kinézetre 2,5-esnek tűnik, aztán rá lehet jönni, hogy nem, egy pohárnyival kevesebbet tartalmaz.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.01.21. 10:07:28

Az Activiával is ugyanez volt. De az árát is emelték.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.11. 00:51:00

@bandeenator: ja, az mondjuk sokkal drágább arányaiban!