IWIW: Ezt jól elcsesztétek

| 2009.04.16. 10:40

Nem akarom én mindenben szándékosan a hibát keresni, de erről az új IWIW dizájnról jót sajnos nem tudok mondani. Szokatlan még, de rossz is. És nem is akarom megszokni, mert bántja a szemem. Kezdjük a legelején:

Netbookon megnyitom a kezdőlapot, és mit látok? Legalább 200 pixel magas üres hely az kezelősáv alatt, ahol reklám fut, egy része meg üresen van. Lehet, csak szétcsúszott, de ez így akkor is ondorító. Megnyitom a kezdőlapot, és semmi lényegi információt nem találok. Csak a reklám, és ennyi. A netbookok kezdenek elterjedni, a „kisgépes” felhasználókra is illene odafigyelni.

Ha kiteszem nagy monitorra (vagy a másik laptopon nyitom meg), akkor már látszik az oldal, és találok fontos infókat is. De hiába van nagy monitorom. A kezdőlap nem nyúlik szét, semmi nem tölti ki azt a 3-4 ujjnyi üres helyet. Rendezhetnék középre az oldalt (mint a bloghun) és lehetne valami háttér. Máris jobban mutatna.

Az oldaldobozok (szülinap, klubbok stb.) számomra hasztalanok, mégsem tudom kikapcsolni őket, másikat sem tudok betenni helyette. Ez a funkció a legszarabb weblapsablonba is benne van, nem tudom miért nem használják. Pedig milyen fasza lenne ha betehetnék az oldalsávba a haszontalan dobozok helyett másikakat. Onnan tudnám kezelni az üzeneteket, kapcsolatokat.

Ezek nem gondolkodnak, mielőtt belekezdenek valamibe?

A bejegyzés trackback címe:

https://galm.blog.hu/api/trackback/id/tr431068209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LacusBP 2009.04.16. 14:47:50

Hát ja... Én is arra vártam, hogy nagy felbontásnál kiszélesedik majd az oldal ezzel az új dizájnnal, de nem. 1920x1200-ben 24-es monitor jobb oldala továbbra is hasztalan fehérség. Ahogy a többi Origos oldalnál is. Az, hogy kicserélik a gombokat szebb kékre, hát az nem nagy újítás.

Adani 2009.04.16. 14:51:35

Reklám? Olyan is van? :)

Én AdBlockot használok a Foxihoz és jól végzi a dolgát.

Táptalaj 2009.04.16. 16:46:51

nekem tetszik, sőt! szerintem jó lett, mondjuk én is firefox+adblockot használok és nekem egyáltalán nincs reklámsáv, de a választható oldaldobozokat én is támogatom

Mr.RaverDesigner 2009.04.16. 19:59:48

hmm...nekem először be se akarta most tölteni az iwiw-et, biztos ilyen sokan kíváncsiak rá:D
Őszintén szólva én sem vagyok tőle elájulva, olyan mintha nem lenne befejezve, jobban tetszene, ha oldalt lehetne rendezgetni a dolgokat, mint pl a fészbúkon, de sztem ez még változni fog, ha lehet majd alkalmazásokat használni a felületen...

ElPresidente 2009.04.17. 01:32:42

Az lenne sztem a leghasznosabb, ha végre stabilan működne... Mert ma este egyszersem ment normálisan... Lehet inkább az optimatilásabb működésre kellett volna fordítani az időt az új dizájn helyett, és ha már frankón műxik, akkor már lehet "fészbúkosulni"

BKVF: itt nem lesznek avatarok?

cyan 2009.04.17. 23:18:16

Olyan, mint a facebook. Elég érdekes.....

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2009.04.18. 16:23:57

@ElPresidente: De, amint a bloghu élesbe teszi az összes blogon. De most még csak teszt van, ergo nem mindehol érhető el, csak a kiemelt helyeken. (azért ez mégiscsak egy magán blog, nem BKV-Figyelő.

Starfighter 2009.04.18. 22:50:43

"Nem akarom én mindenben szándékosan a hibát keresni" -Pedig valahogy mindig sikerül. Nálam semmi baja az iwiwnek, az pedig szerintem lényegtelen hogy a holttér a képernyőnek csak egyik oldalán van. Ennyi erővel engem is zavarhatna ezen a blogon kétoldalt a szürke sáv. A csúnya szavas címekről meg ideje lenne leszokni.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.18. 23:01:36

@Starfighter: De az oldal legalább középre van helyezve, így az üres sáv mégis csak mutat valahogy. A MyVIP is meg tudja oldani. Különböző felbontások közül lehet választani.

A cseszeget ennyire csúnya szó lenne? Kicsillagozzam a kedvedért?

Starfighter 2009.04.19. 09:51:04

Annyira nem csúnya, de egy idő után unalmas lesz már az "iwiw elcseszte", a "BKV megszivat", a "MÁV szarik a szarra", vagy az "Ellenőr mondja: bammeg köcsög" stílusú címek.

tésztafilter 2009.04.19. 15:56:51

lenne egy kicsit több helyed, ha kisebbre vennéd az ikonokat a tálcán, és az auto-hide is hasznos funkció 600px magasságban

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.19. 16:54:03

@aerohu.:

Ha ennek megmondod mi köze van az IWIW-hez és a böngészőhöz, akkor még igazat is adhatok neked.

(Szerintem semmi).

tésztafilter 2009.04.19. 22:49:14

hát nemsok ... de 1-2 centivel többet látnál ... mondjuk az a 200px fehérség tényleg sok.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.19. 22:51:57

@aerohu.:

Inkább a nagy monitoron van baj azzal, hogy a weblap jobb oldala tiszta fehér. A könyvjelző eszköztár kell... A firefox ikonok így is kicsik, a felesleges goggle sincs benne, át van rendezve.

Rocko- 2009.04.21. 07:37:09

sztem egész jó lett a dizájn, frissült, nem megújult, így azért megmarad kicsit a régi érzés, h megtalálj mindent.

az meg h tele van reklámokkal, az ilyen, régen is így volt, nagyon sok funkció van, amire kéne on/off gomb (asszem facbook tudja), még sincs. van helyette greasemonkey.

Rocko- 2009.04.21. 07:39:44

jajajaj.
ezeket a métrékgeységeket srácok rakjuk már rendbe. :)
monitoron pixel van. semmi más.
ujjnyi és centinyi helyet fix, fizikai dolgoknál mondjatok, a 4 ujj szélesség más felbontásnál máris nyolc, vagy egy ujjnyi lesz. pixelben mérjünk, az biztos :)

hajnalpor 2009.04.27. 09:24:03

Hasznos dolog a firefox alá fejlesztett iwiw tools kiedészítő (Greasemonkey kell a futtatásához.) Bár én már nem vagyok iwiw-en, de amíg voltam, ezzel minden ilyen gondom megoldódott. Üres helyeket kiiktatta, reklámokat leblokkolta, dobozokat én állíthattam be stb. Keress rá, próbáld ki! (Van klubja is az iwiw-en!)

mqqq 2009.08.07. 10:28:36

iwiw tools a barátod ff alá, azzal úgy alakítod az iwiwed, ahogy akarod.
süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása