Netbook-e még az EEE?

| 2009.03.31. 13:19

Tegnap olvastam a Bigyoblogon, hogy a legujabb Asus EEE-be mar DVD irot is tesznek. Nagyon felhuztam magam a hiren, mert a ceg nem tudom meri-e majd ezekutan is netbook-nak hivni a gepeit.

A netbook egy eletstilus:) Olyan hulyeknek, mint en vagyok. Akiket valami -talan a munka- a nethez es a gephez koti. A netbook arra valo, hogy elolvassuk a blogunkat, valaszoljunk a kommentekre es a levelekre, es magunkal vihessuk barhova. Ezert kicsi, konnyu es hosszantarto, ez az elonye a notebookal szemben. Nincs benne semmi felesleges.

Erre ezek meg beleteszik a DVD-irot is, amire a sima netbook tulajnak semmi szuksege. Aki netbookot vesz annak van masik gepe is. Ez csak utazasra, munkaba, stb. kell. En az One-bol sem hianyolom a DVD-t, mert nem kell. Van egy 4 gigas adathordozom, arrol telepitek ha kell. MSN-hez, E-mailhez, Bloghoz meg minek? Minden masra ott a rendes laptop. (Bar azt se nyitottam ki, miota megvan ay One).

Lassan eljutunk a sima laptophoz. Az Asus meg tesz bele egy nagyobb kijelzot, nagyobb procit, tobb ramot, es felfedezik a laptopt:)

Az uj Asus EEE a netbook szegyene;)

A bejegyzés trackback címe:

https://galm.blog.hu/api/trackback/id/tr291037335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Táptalaj 2009.03.31. 16:06:16

akkor ne vegyél:) de vannak olyan hülyék mint pl én akik egy kávézóból letöltenek 5 filmet és ha már nem tudom hova rakni ne adj isten TV-n akarom megnézni akkor kiírom dvd-re, igazad van hogy akkor meg ott a laptop, de a netbookok sokkal olcsóbbak, ezzel törtek be a piacra, és sajnos nekem számít az ára...úgyhogy szerintem jó hogy ezt a piaci réteget is lefedi végre valaki, "az olcsó kalózkodást" :)

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2009.03.31. 18:49:31

@Táptalaj: Igazából részben egyetértek veled, nem tudom, miért ne lehetne benne optikai meghajtó is. Az én problémám ezzel szemben az, hogy a normál notebookokban semmivel nincs több dolog (ne vitatkozz, tényleg nincs) és mégse sikerül őket 2kg alá szorítani... még a 13-14 colosakat se nagyon. És nekem ez fontos lenne, mert a tankönyvek mellett a 3kg-s laptop nem igazán kényelmes, az asus EEE-n meg nem látok semmit a kijelzőn:)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.31. 19:20:42

@Táptalaj: Vannak erre a célra külön olcsó kategóriás laptopok, ha jól tudom subnotebook a neve. Ebben minden van, és olcsó. Ezért nem értem, miért kel a netbookba belepakolni ilyeneket... :)

ElPresidente 2009.03.31. 19:50:18

@BKV figyelő: BKVF -> az nem pont így van... a subnotebook az egy pici kijelzővel felszerelt erős konfig/könnyen hordozható notebook. 12,1" és 13,3" kijelzővel. És ezek nem olcsók... sők... drágák! :o)


És hogy hiteles legyen amit írtam bekontrolcékontrollvézem a wikipédia leírását a subnotebookról:
"Subnotebook/ultrahordozható: a 13,3" átlónál kisebb, 12,1", 10,4" vagy kisebb formátumú gépeket nevezzük subnotebookoknak, vagy ultrahordozhatónak, bár az első a méretre, a második a tömegre utal inkább, amelyek nem feltételnül vannak szoros kapcsolatban. A subok kis méretüknél és 2 kilogramm, sőt akár 1 kilogramm alatti tömegüknél fogva igazán mobilisek, rendszeres mozgatásra, sőt útközben való használatra termettek. Ebbe a kategóriába szinte kivétel nélkül üzleti célú valamint életstílus (divatos) modelleket találunk, és jellemzően magasabb árfekvésűek. A kis méret alacsonyabb fogyasztású, azaz kevesebb hőt fejlesztő alkatrészeket követel meg, továbbá ezekkel a gépekkel szemben, hordozhatóságuknál fogva, elvárás az átlagosnál magasabb akkumulátoros üzemidő (3-4 óra felett). Általában nem tartalmaznak beépített optikai meghajtót."

No most már remélem képben vagy, hogy mi a subnotebook... :o)))

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.31. 20:53:17

@ElPresidente: Igazad van, bocsánat. Írtam is, hogy nem biztos, hogy ez a neve. Én az olcsó kategóriás laptopokra gondoltam, amilyen az én másik Acerem. Erősebb, mint egy netbook, van benne minden, és 100 ezer forintért már viheted.

Táptalaj 2009.03.31. 21:05:20

a netbookok azért olyan könnyűek mert nincs merevlemezük...ezért fejlesztik már nagyon a holografikus tárolást:) (már van is ilyen, asszem a toshiba csinált egy prototípust krva drágán, és kb úgy néz ki mint egy téglahalom feketére festve, szóval van még mit fejlődni:))
és a súlya nekem is számít, mint írtam leginkább kávézókban tevékenykedek, és mégiscsak stílusosabb egy eee-t elővenni mint egy 2-3kilós ""monstrumot"" egy nagy kopp kíséretében az asztalra helyezni

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.31. 21:08:18

@Táptalaj: Az One-ban 160 gigás HDD van, mégsem nehéz. Mondjuk ebbe nem is férne bele egy DVD-író.

Táptalaj 2009.03.31. 21:13:03

@BKV figyelő: gondolom nem csak az írót spórolták ki belőle:) meg igazából a súlyban az hozna áttörést ha szénszálas lenne a borítás, de amíg ilyen drága csak egy álom marad:(

Adani 2009.04.01. 16:17:27

A winyó nem sokat tesz a súlyhoz hozzá, egy kis laptopwinyó nem nehéz, de léteznek már SSD-s tárolók is, melyek könnyebbek és gyorsabbak mint a Winyó, de még elég drágák. Egy optikai meghajtó pedig miért ne férne el egy netbookban is? Lehet lecsatolható kivitel is, ha nem kell leszeded és kész. Ill. ha nincs rá szükséged nem használod így észre se mveszed, h ott van és szintén súlyhoz minimálisat tesz hozzá.

wulfy 2009.04.01. 23:17:08

Szerintem OS és esetleg pár játéktelepítésen kívül semmi másra nem kell egy optikai meghajtó a netbookban (bár az újabb rendszereket már lehet penről is telepíteni), akkor meg rátolok egy USB-s racket és telepítem arról. Amúgy nekem Windem van. :)

Adani 2009.04.02. 17:16:49

Igazad van, de akkor sem főbenjáró bűn ha mégis van benne, enni nem kér és ha csak évente 1x van szükség rá jól jön h épp akkor ott van. Pl. haveroddal találkozol, aki mutat neked egy cd-t ezt hallgasd meg kurva jó zene, beteszed meghallgatod azt az egy számot cd ki és újabb 1 évig nem használod semmire, de ott és akkor jól jött, h volt. CD-t meg DVD-t azért még használunk ha egyre ritkábban is, de még sokáig része lesz az életünknek a 12 cm-es korong.

wulfy 2009.04.02. 23:41:15

@Adani: Haver is előbb küld mp3at bluetooth-on, minthogy CD-vel mászkáljon a városban. :)

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2009.04.07. 22:34:26

@wulfy: A te haverod... Egyébként az én munkámban elég fontos hogy a notebook rendelkezzen optikai meghajtóval, ugyanis többnyire windows-telepítéseket csinálok, és ahhoz jobb, ha CD-n van az anyag (DVD-n azért nem, mert XP-ről van szó) Ezzel szemben valóban semmi másra nem használom a CD-t. És szerintem már csak egy-két év és a számítógépet max. DVD másolásra fogjuk használni, programok kizárólag netről lesznek letölthetők.

wulfy 2009.04.07. 23:55:08

@BenTLor: Az rendben van, ha valaki a munkájához használja az optikai meghajtót, de az nagy eséllyel nem netbookot vesz. Én a magam részéről a mérete miatt cseréltem le a régi notebookomat, amire én használom, arra nem kell optikai meghajtó.
süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása