Windows Mobile

| 2009.01.14. 11:42

Néhány napja kaptam tesztelésre egy HTC Touch Cruise, és egy Asus P552w mobilt. A készülékek külsejéről nem beszélnék sokat, mert engem inkább a belsejük érdeket, és a használatuk, ugyanis arra voltam kíváncsi, hol tart most a Windows Mobile.

HTC, Motorola, Asus



Néhány hónapja használom Motorola Q9 telefonomat, a fent említett szoftverrel, amit egy cégtől kaptam, ajándékba. A telefon a több mint egy évig használt SonyEricsson után egy kicsit szokatlan volt. Idő kellett, mire kiismertem az új telefonom, bár ez minden készülékcserénél így van, főleg ha egy alsókategóriás telefonról egy nagyobb tudású telefonra váltunk. Kellett már a Windows Mobile, mert számomra sokkal használhatóbb és praktikusabb, mint bármi más, ezt már az első Win-es PDA-nál észrevettem.

Ha az ember nem csak itthon intézi a dolgait, hanem menet közben is (vonaton, buszon, városon kívül), akkor ahhoz egy jó mobil iroda is szükséges. A mai mobilok szerencsére már az összes olyan programot tartalmazzák, amik segítik a munkát még akkor is, ha nem vagyunk számítógép közelében. Én is a mobil iroda miatt örültem régen a Motorolámnak. Rácsatlakoztatom a gépre, szinkronizálom, nagymennyiségű adatot küldök (fogadok neten keresztül), MSN-ezek, internetezek és néha még telefonálok is vele :)

Kedvencem például a beépített Live Messenger, aminek segítségével különböző fájlokat oszthatok meg számítógép előtt ülő (vagy szintén mobilon csatlakozott) partnereimmel, akiknek hangfájlok mellett a telefon kamerájával készített képeket is küldhetek. Szerencsére a Messenger az új mobilokban is helyet kapott, így az Asus és a HTC használatakor is kihasználhattam ezeket a funkciókat. A HTC-t egyébként egy komolyabb autofókuszos kamerával szerelték fel, amivel természetes fénynél igen szép képeket lehet készíteni, amit fotózás után egyből megoszthatunk MSN partnereinkkel. Kedvenc programok közé sorolom még a Media Playert, az Office Mobile-t, az Internet Explorert és a Bubble Breakert. Azokat a programokat, amiket minden nap használok :)

Be kell vallanom, hogy a HTC telefonja már az első nap a szívemhez nőtt. Nagyon megszerettem a kezelését, a beépített alap programokat/funkciókat. Ha lehetőség lett volna rá, biztos, hogy megveszem. Kompatibilitásával is minden rendben volt. A Windows 7 és a Vista is egyből felismerte a telefont, és a Bluetooth fejhallgatóm is egyből csatlakozott, adta a Motorolánál megszokott Sztereó hangzást. Ami meglepett, hogy a ceruza nélkül is kezelhető volt, minden nyomást érzékelt, és íráskor a melléütések száma is csekély volt. Érintőképernyős, billentyű nélküli telefonhoz képest az üzenetküldés is felhasználóbarát volt. Ha nincs adatkártyánk a telefonhoz, akkor sincs probléma, mert a beépített wifivel, és a városon belüli nyitott hotspotok segítségével is könnyen netezhetünk. Telefonáltam, MSN-eztem, interneteztem kipróbáltam a GPS-t, és a telefon akkumulátora így is két teljes napot kibírt (ebben erősebb a Motorolánál). Normál használat mellett (SMS, telefon) egy hétnél is többet bírt a készülék.

Az Asus is tetszett, szívesen megtartottam volna őt is, bár átlagos használat mellett nálam egy kicsit lassabban teljesítette a parancsokat, mint a HTC. Felszereltségében szinte ugyan olyan, mint az előző telefon (Wifi, GPS, stb.) Az Asus kezelőfelülete is szép, főleg a 3D-s felületválasztó tetszett a legjobban, amit a másik készülékből kicsit hiányoltam. A P552w 2 megapixeles kamerát kapott, mint a Motorolám, tehát normál fényviszonyok mellett elviselhető képeket készít. Szerencsére az Asus sem spórolt az akkumulátorral, nyúztam eleget a telefont, elég nehezen akart lemerülni, bár itt a GPS-t nem teszteltem.  Kompatibilitással is minden rendben volt, a gép és a headset is egyből felismerte a készüléket, semmivel nem kellett szenvednem (telepítés, stb…)

Összességében mindkét telefon tetszett, bár csak a HTC az, amelyik miatt eldobtam volna a Motorolámat. A Windows Mobile rendszer tetszett, imádom a kényelmi funkcióit, az extrákat. Szerethető telefonok :)

Ha érdekel bármi a telefonokkal kapcsolatban, amit esetleg nem írtam le, kérdezd meg bátran a hozzászólások között. Ha tudom a kérdésre a választ, leírom :)

A bejegyzés trackback címe:

https://galm.blog.hu/api/trackback/id/tr4876034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.01.14. 12:26:46

az ember hozzászokik, utána meg már hiányolja. :)))

Manyizga (törölt) 2009.01.14. 14:41:35

Nem tudom, mit telepíthettél az Asus-ra, hogy lassabb volt, mint a HTC... nekem ASUS van, és a sebessége ég és föld a HTC-hez képest. :)

Mondjuk első lépésem az volt, hogy levettem róla a forgalmazó által rámerőltetett (ingyenes) magyarítást. Az csak kavar és lassít. :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.14. 15:08:55

@Manyizga:

Nem tettem fel semmit, az alap programokat használtam rajta. Azt egyébként észrevettem, hogy a htc és az asus is lassabban kapcsol be, mint pl. a motorola, de az asus néha tényleg lassabb volt, mint a htc.

goes 2009.01.14. 20:25:24

Ha teheted próbálj ki egy Samsung Omnia-t. Le fogsz hidalni a HTC és az Asus után. 624 MHz-es procijával gyorsaságban veri őket és állítólag most fogják kihozni az 1 GHz-es verziót belőle.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.19. 09:20:16

@goes: Omniáról én is jókat hallottam meg olvastam, olyanoktól is, akik előtte iPhone-t használtak. Bár szerintem iPhone-t nem lehet összehasonlítani egy okostelefonnal, akár hogy is szeretnénk.

Két külön kategória.
süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása