Erikával szívassa ki!

| 2008.12.30. 15:00

Volt egy idő, amikor a netes videómegosztó oldalakat csak régi reklámok nézésére használtam. Hurka Gyurka, City Grill, Skála, Fővárosi Takarító Vállalat (Sebaj, jövünk!), Nem lehet megunni, Pécsi Kesztyű. Ezeket a reklámokat mind megtalálod alul, a post végén.

Olyan reklámok ezek, amikre az akkori emberek még mindig emlékeznek, sőt, többen még szóról szóra el tudják mondani. Mostanában nagyon ritka az olyan reklám, amire az emberek még emlékeznek, és ami napi szinten (beszélgetésekkor) előkerül. Talán az „Apa kezdődik” és a „Köszönjük Emese” az, ami az emberek emlékezetében megmaradt, de kétlem, hogy rájuk emlékezne valaki, néhány év múlva. Miért sikeresek még mindig, a régi reklámok? Régebben többet tudtak a reklámszakemberek?


A régi reklámokkal ellentétben  a mai reklámok borzalmasak. Több TV-csatorna is olyan reklámokat futtat, amik miatt a TV-t is le tudnám vágni a helyéről. Kedvencem a kiabálós, ordítozós reklám, amire mindig felkelek, főleg ha félálomban vagyok. A Nationalnél például a műsorok nagyon alacsony hangerőn mennek. 10-esre kell állítani a TV-t, hogy halljam a műsort, a reklám meg 5-ösön is üvölt. Miért jó ez?

Legemlékezetesebb egyébként az Erika porszívó reklámja volt (többen Mónika és a jobban ismert Eta porszívó reklámjaként ismerik), amelynek szlogenje a következő volt:



„Ne verje ki, ne rázza ki, Erikával szívassa ki!”



Rákerestem a reklámra, bíztam benne, hogy legalább egy kis képet találok róla, de sehol semmi. Fórumokon többen városi legendaként emlegetik, van aki Erika nevű porszívó létezésében is kételkedett. Aki erről tud valamit, az jelentkezzen! :)

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

http://galm.blog.hu/api/trackback/id/tr60848630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.30. 17:03:51

A szörnyű az, hogy némelyikre még én is emlékszem, pedig nem vagyok olyan nagyon öreg... :D

Harmincas dógozó jómunkássembör 2008.12.30. 18:19:53

Hehe.. :-))))

Valami csinos Erikával én is kiszívatnám, napi rendszerességgel, mert fő a tisztaság! :-DDDDDD

De én már nem emléxek erre a reklámra, persze csomó másikra - koromnál fogva - még igen.
És a Hurka Gyurka, Sebaj!Jövünk, stb.. egy csomó megvan közülük .avi formátumba valahol a gépemen. Nagyon jó kis retro baromságok, és bizony sokkal értelmesebbek és ötletesebbek mint az "intelligens mosópor (a kitalálójánál feltétlenül intelligenssebb, meg annál is aki ezért veszi meg... :)) ), vagy mint a Kalgonovics Antal, meg a többi birkahülyítő pernahajder!
Be kéne már szabadulni vmi tévés archívumba, ott biztosan megvan az összes ilyen érdekesség, kunyerálni kéne belőlük! :-))

Adani 2008.12.30. 19:54:21

Erika porszívó létezett, az egyik IHM show-ban is benne van. Eddig biztos, h megvan, sőt a reklámra is emlékeznek páran, az egyik városi legendákkal foglalkozó fórumon is téma volt. Ott azt írták,h a reklám úgy szólt, h mutattak egy szőnyeget poroló háziasszonyt, amint egy szőnyeget porol, majd ment a szöveg, h ne verje ki, később rázta a szőnyeget az ablakban akkor pedig az volt, h ne rázza ki, majd jött az erika porszívó és a szöveg, Erikával szívassa ki. Nem ment sokáig mert rájöttek mi a bibi és levették a műsorról. Volt még egy ilyen reklám, de már nem emlékszem melyik.

cyan 2008.12.30. 21:41:47

@Adani: igen, én még emlékszem erre a reklámra, de ha jól visszagondolok, akkor nem ablakban rázta ki, hanem gangon. körfolyósós bérházban. és tényleg későn kapcsoltak az illetékes elvtársak, amikor már a fél ország ezen röhögött :DDDDDD

Mirko 2008.12.30. 23:03:52

"Innocence. Azt jelenti, ártatlanság. Ha elvesztette, megtalálja a cipőboltokban."

Emlékszik valaki erre a reklámra (bikinis nővel medvebőrön kandallótűz előtt)?

Ákibard! 2008.12.31. 00:11:04

Azért üvölt a reklám, mert tudják, hogy úgysem nézed, sőt ott is hagyod addig a TV-t. Elmész kukoricát pattogtatni, pisikélni, adni kaját a kutyának.
Ezt nem tudják megakadályozni, azonban tudnak tenni azért, hogy mégis halld a reklámot: a hangerővel "utánadnyúlnak".

Amúgy a Discovery ugyanez. Ráadásul ott még az is idegesít, hogy 3-4 perces Discovery videoklipeket játszanak le, ami érdekes addig, amíg 3-4 alkalommal látod, de utána unod. Most hétvégén 4-5 órát néztem a Discoveryt, és ebből a klipből MINDIG ugynazt játszották... Hogy egy francia falu a hegyekben van csak helikopterrel érhető el stb stb. A végén már kívülről fújtam...

Amúgy én a reklámidőben elnémítom a dobozt :-) Nyaljanak sót a reklámszakemberek :-))

Adani 2009.01.02. 10:01:00

Egyébként a reklám nem hangosabb, mert az tilos a hangerőt egy szinten kell tartani, viszont a dinamikával lehet játszani ezért a halk hangokat felerősítve azonos hangszint mellett is hangosabbnak érzed, és a reklámokat meg a TV csatornák a saját promójukat így készítik el. Ezért érzed úgy, h üvöltenek a reklámok.

Az Erika porszívó pedig úgy nézett ki kb. mint R2D2 a Star Warsból.

tff 2009.01.02. 13:27:11

A reklámok szvsz azért ilyenek manapság, mert a célközönségük, hát nem éppen az akadémikusok köréből kerül ki. Érdekes, hogy a tényleg jó reklámokat nyugaton is gyorsan betiltják. Számomra a non plus ultra:
www.youtube.com/watch?v=PnqjOR3hE4Y

Strigi (törölt) 2009.01.02. 13:50:07

@Adani: A jobb televíziókon van olyan funkció, ami eltűnteti ezt a 'dinamikai csavart', tehát visszatorzítja a hangot, így még ha máshogy adja a TV-adó, neked akkor is egyenletes, ami igen hasznos tud lenni.

Rocko- 2009.01.02. 15:21:55

most Erica babára tetszik gondolni az uraság? :)

cyan 2009.01.02. 19:52:29

@Adani: 2008.12.30. 19:54:21
"Volt még egy ilyen reklám, de már nem emlékszem melyik."

ma jutott eszembe, nem arra a reklámra gondoltál, amelyik így hangzik:

"Royal bútor, Royal kasztni,
Royal ágyon legjobb... aludni"

igaz, ez sokkal régebbi reklámszöveg volt :))))

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.02. 20:15:49

@cyan cyca: Ez a Royal nagyon jó, és amilyen csúnyán beszélek, tuti, hogy egy bszni szóval folytatnám... Bár szerintem mindenki :)

Egyébként csomó ilyen zene van, amiben énekelnek, rávezetnek a csúnya aszóra, majd teljesen mást mondanak helyette. De, hogy tudd, hogy nem gondoltál rosszra, egyáltalán nem rímelő szót tesznek be :)

cyan 2009.01.02. 20:48:17

@BKV figyelő: ne hidd el, de tényleg az aludni szó volt ott eredetileg is! ha jól tudom, még a békeidőkből való szlogen volt, talán Karinthy, de erre azért nem esküdnék meg, bár ő rengeteg reklámszöveget kitalált anno. ha gondolod, utánanézek :)))

cyan 2009.01.02. 20:53:37

gugli a barátom, és bizony-bizony, többen is Karinthy-nek tulajdonítják ezt a reklámszöveget. :)))

Budafuck 2009.01.04. 02:10:18

Skálakopés reklámok nálam a kedvencek.Emlékszem voltak nagy fojtatásai, mikor dobogott a szíve meg trappolt a kis lábával.Mára már az egész skála épület a földel egyenlő.Mint minden ilyen régi reklám ha megnézem mindig olyan rossz kedvem lessz, mert jólenne viszamenni az időbe és akkor élni újra egy kicsit.
Amúgy a régi reklámok közűl magasan a Malévé volt az akkori szinvonalakhoz képest a legkimagaslobb.Zeneileg,képi világ,minden.Abból is volt vagy 3 változat.

Harmincas dógozó jómunkássembör 2009.01.04. 12:26:43

Skálakópé valóban nagyon ottvolt, és ha jól tévedek, elég hosszú is volt némelyik ilyen Skálás reklámblokk, de vhogy nem volt idegesítő!
Meg ez a szöveg: "Bemegyek, kijövök - de milyen jóóóól kijövök, - ha bemegyek!"
:-))
Ez ötletes, és mégsem rádumálós, akármilyen egyszerű, mégis korrekt munka. Ellentétben a sok mai értelmetlen kommersz fost rádtukmálni szándékozó kommersz fos agymenéssel!
Sőőt, még békávé álláshirdetéses reklám is létezett a '80-as években :-), asszem a metróhoz toboroztak jómunkássembereket, és persze mi más lehetett volna a reklám alapzenéje, mint az A-HA : Take on Me nevezetű, akkori nagy slágere! :-))
Ma már legfeljebb a Belga - Kalauz nevezetű műremekét használhatná a békávé önnön népszerűsítésére... :-))

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.04. 12:50:57

@Harmincas dógozó jómunkássembör:

De te is milyen jól emlékszel a szövegére. Én is, pedig akkor még nem nagyon tudtam róla... :)

Bezzeg ha megkérnélek, hogy a hitelbank utolsó reklámjából idézz, nem biztos, hogy menne..:)

edward_sch · http://www.himmel.hu 2009.01.04. 13:47:14

cső ply!

nemrég írtunk ki egy feladatot erre vonatkozólag a Nemisrosszon (ez a legújabb agyszüleményünk). Ilyen beadások születtek rá:
nemisrossz.himmel.hu/feladat/show/az-oszinteseg-kora

Adani 2009.01.04. 15:18:54

A Royal-os reklám tényleg szép volt.

A 90es évek közepén volt még egy reklám, ami tetszett. Egy gyerek meg egy kutya, gyerek fingik egy nagyot, a kutya elmegy, majd a szlogen Ambi pur ( vagy valami hasonló márkanév, vmi légfrissítő volt) ne bízza a szélre.

A másik ami sokakban megmaradt ez egy rágógumi reklámja volt ahol tajparaszt akcentussal benyögte az ember az orrodat is tisztíccsa. Sokáig ment így tv-ben rádióban, mire rájöttek.

Strigi 2009.01.02. 13:50:07

Az én TV-m nem ilyen, de nem kell ide semmi trükkös megoldás, én pl. szinte egyáltalán nem nézek TV-t, nincs sok értelme. Filmeket inkább kikölcsönzöm vagy letöltöm a netről, sorozatokat szintén így akkor nézhetem meg mikor nekem tetszik, akkor szakítom meg mikor nekem tetszik és annyi időre amennyire kell. Egy reklámblokk meg akkor jön mikor a TV adó jónak látja és bizony, lehet, h nagydolog vagy egy cigiszünet nem fér bele, egy kisdologhoz meg túl sok.

TV-n csak néhány műsort nézek pl. Forma1, meg néha híradó annyi elég is.

Harmincas dógozó jómunkássembör 2009.01.04. 23:23:01

Na igen Figyelő, valóban nem menne az idézet, mert a 90-es évek közepe óta elgusztustalanodtak a reklámok, én meg sokáig úgy védekeztem a szennyfolyás ellen, hogy oda se bagóztam, mit ugatnak azok a csicskák a tévében!
Azóta találtam jobb, hatásosabb módszert is: Eladtam a tévémet, és nem vettem újat!
Rájöttem ugyanis, hogy konkrétan semmire sem vagyok kíváncsi abból a gennyhalmazból, ami a tévéből árad, így tehát nem is hiányolom egyáltalán. Ott a PC, vannak DVD lemezek, létezik mozi is.. ha híreket szeretnék, ott a Net, ahol én döntöm el, mit akarok látni és mit nem! a választás szabadsága..jó érzés! :-))

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.05. 00:08:20

@Harmincas dógozó jómunkássembör:

Nekem T-Home TV-m van. Azt nézem ami érdekel, a reklámokat meg átugrom. Nem kell töltögetni, DVD-ket venni (Van Online videótéka is), és nagyon jó a minősége. Havi 4-5 ezer forintot megér...

(Most nincs TV-m mert elromlott, lusta voltam újat keresni:))

Budafuck 2009.01.05. 21:41:37

@BKV figyelő:
Azért az a minőség nem felel meg egy gyári dvd film minőségével (BLUE RAY-lemezről nem is beszélve) szerintem.Sőt biztos nem!Főleg a hangminőségről nem is beszélve egy házimozin szinkronos szarokat meg már megsem említem.
Másik fele nekem már annyira kivan a tököm a T-Home,T-zone,T-lófasz ezer bekebelezett cégektől hogy már látni sem birom a magenta szinű dolgokat.Kicsit az újkori nácizmusra emlékeztet csak a horogkeresztet felválttotta a "lila" T betű.
Most nehogy félreértsél ez csak ilyen agyszüleményem, de hidd el jobb ettől a cégtől mentesnek lenni!Főleg a mobil részen!Igaz Német, ami nekem mindenben a legjobbminőség de ez a T..ááá.biztos nem néznék vele filmeket:)Apa kezdődik:):)

Budafuck 2009.01.05. 21:49:21

@Harmincas dógozó jómunkássembör:
Juj imádtam az Aha zenéjére megcsinált bkv reklámot:)
Örsvezér téren vették fel a 80-as troli megállójában.sosem felejtem el,kedvencem volt.:)
De a Malév reklámokat semmi nem übereli:)
www.youtube.com/watch?v=xPgZ87eLqg8
www.youtube.com/watch?v=iwpv_UxiEaU&feature=related

Fermentátor · http://fermentator.blog.hu/ 2012.03.21. 09:00:27

@Adani: Hall cukorka volt az és focikapus mondta a tisztíccsát. :) Később kijavították tisztítsára, gondolom, mert a focikapusok szakszervezete tiltakozott, hogy "bassza meg, mi ilyen randán nem beszélünk!". :)

Adani 2012.03.21. 09:49:32

@Fermentátor:

Wick Atemfrei volt, időközben a reklámot is előkaparta valaki VHS-ről:
www.youtube.com/watch?v=hGsVA6ROuC8

Law enforcer 2016.04.01. 14:36:45

marhaság, sosem létezett se Erika porszívó, se Mónika porszívó. De ezen mindenki átsiklik mindig, és idézi jól-rosszul a vélt reklámszöveget, ami valami kabarétréfából származik. De mindenki emlékszik rá, mégha nem is élt akkor.